Samband mellan centreread ridning och NH???

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Dassie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 905
D

Dassie

Jag tränar NH med min häst och har även tänkt att gå en kurs i centrerad ridning och nu undrar jag om detta är något som går att kombinera.
Jag har hört folk säga att det är ungefär samma sak bara att ibland sitter man på hästen och ibland står man brevid och är lite inne på den banan själv.

Stämmer det??? :confused:

NH är ingen "gren" såsom t.ex. hoppning eller dressyr. Det är (förenklat) ett sätt att förhålla sig till hästar baserat på hästars eget "språk" hästar emellan. Så naturligtvis kan du kombinera NH med vilken typ av "gren" du än vill hålla på med - barock, hoppning, dressyr, western, trav osv......

Lycka till!!

Går utmärkt att kombinera!!! :)
Känner mig inte alls partisk eller något sånt! :D ;) :angel:

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 534
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 751
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt... 2
Svar
21
· Visningar
1 975
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 375
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka