Sambon vägrar skaffa hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja chihuahuavalpar gör ju enorma pölar och högar 😅
Storleken har ingen som helst betydelse när den har pissat och skitit inne, lovar. Det är själva grejen ATT den har gjort det, ATT han måste fixa det.
[/QUOTE]
Jasså hur kan du lova det?!
Bara undrar?
Du hade ju inte ens haft en liten hund?
Jag har haft valp av liten ras och det är verkligen inte jämförbart att torka upp deras små pölar och pluttar jämfört med efter en valp av större ras dessutom blir ju hundar rumsrena relativt snabbt så det är ju bara ett tillfälligt dilemma.
 
Vad har TS barn med saken att göra? Vad spelar det för roll att hon har barn? Bara för att man har barn så är hund ok?
Barn är så mycket jobbigare och mer krävande på alla de sätt så finns redan barn i hushållet att ta hänsyn till kommer knappast en hund göra att vardagen blir påverkad.
[/QUOTE]
Jo, om man inte vill ha hund så påverkar det.

Om jag vore sambo med någon och han kom dragande med barn och hävdade att du har ju redan hund så det är ingen skillnad- de skitar ner och gör dig inte mer låst än hunden, så hade jag blivit jävligt sur.
 
För henne nej, men hon är väl ändå inte enda personen i förhållandet?

Nu var det ju utifrån henne jag skrev, eftersom att det är hon som ska sköta hunden. Såg du vad det var jag svarade på? Alla problem som raddades upp som skulle kunna hända?
 
Storleken har ingen som helst betydelse när den har pissat och skitit inne, lovar. Det är själva grejen ATT den har gjort det, ATT han måste fixa det.
Jasså hur kan du lova det?!
Bara undrar?
Du hade ju inte ens haft en liten hund?
Jag har haft valp av liten ras och det är verkligen inte jämförbart att torka upp deras små pölar och pluttar jämfört med efter en valp av större ras dessutom blir ju hundar rumsrena relativt snabbt så det är ju bara ett tillfälligt dilemma.
[/QUOTE]
Så du vet hur mycket erfarenhet av små hundar jag har bara för att jag själv inte ägt en liten hund? Lite djupt vatten där tänker jag...
 
Barn är så mycket jobbigare och mer krävande på alla de sätt så finns redan barn i hushållet att ta hänsyn till kommer knappast en hund göra att vardagen blir påverkad.
Jo, om man inte vill ha hund så påverkar det.

Om jag vore sambo med någon och han kom dragande med barn och hävdade att du har ju redan hund så det är ingen skillnad- de skitar ner och gör dig inte mer låst än hunden, så hade jag blivit jävligt sur.
[/QUOTE]
Ett barn kommer man inte dragande med helt plötsligt ett barn finns eller så finns det inte såvida han inte gjort någon på smällen under ert förhållande och då är det ett problem däremot.
 
Nu var det ju utifrån henne jag skrev, eftersom att det är hon som ska sköta hunden. Såg du vad det var jag svarade på? Alla problem som raddades upp som skulle kunna hända?
Som HAN blir delaktig i ja... En hund påverkar alla i familjen inte bara den som ska sköta den.
 
Jo, om man inte vill ha hund så påverkar det.

Om jag vore sambo med någon och han kom dragande med barn och hävdade att du har ju redan hund så det är ingen skillnad- de skitar ner och gör dig inte mer låst än hunden, så hade jag blivit jävligt sur.
Ett barn kommer man inte dragande med helt plötsligt ett barn finns eller så finns det inte såvida han inte gjort någon på smällen under ert förhållande och då är det ett problem däremot.
[/QUOTE]
Man kan tex bli familjehem elelr liknande, men jag tror du förstår poängen utan större bekymmer.
 
Jasså hur kan du lova det?!
Bara undrar?
Du hade ju inte ens haft en liten hund?
Jag har haft valp av liten ras och det är verkligen inte jämförbart att torka upp deras små pölar och pluttar jämfört med efter en valp av större ras dessutom blir ju hundar rumsrena relativt snabbt så det är ju bara ett tillfälligt dilemma.
Så du vet hur mycket erfarenhet av små hundar jag har bara för att jag själv inte ägt en liten hund? Lite djupt vatten där tänker jag...
[/QUOTE]
Ja du skrev i ett antal inlägg i den här tråden att du visste ju inte hur det var att ha småhund eftersom du inte haft det själv.

Men ja sorry du kanske gått och inspekterat hur mycket chihuahuavalpar kissar och bajsar.
 
Ett barn kommer man inte dragande med helt plötsligt ett barn finns eller så finns det inte såvida han inte gjort någon på smällen under ert förhållande och då är det ett problem däremot.
Man kan tex bli familjehem elelr liknande, men jag tror du förstår poängen utan större bekymmer.
[/QUOTE]
Familjehem krävs bådas medgivande för.
Det är något helt annat där är myndigheter inblandade.
 
Så du vet hur mycket erfarenhet av små hundar jag har bara för att jag själv inte ägt en liten hund? Lite djupt vatten där tänker jag...
Ja du skrev i ett antal inlägg i den här tråden att du visste ju inte hur det var att ha småhund eftersom du inte haft det själv.

Men ja sorry du kanske gått och inspekterat hur mycket chihuahuavalpar kissar och bajsar.
[/QUOTE]
Nu är du bara jävligt dum.
 
Man kan tex bli familjehem elelr liknande, men jag tror du förstår poängen utan större bekymmer.
Familjehem krävs bådas medgivande för.
Det är något helt annat där är myndigheter inblandade.
[/QUOTE]
Och jag skulle säga nej.

"Men du har ju hund, det är ju samma sak."
 
Ja du skrev i ett antal inlägg i den här tråden att du visste ju inte hur det var att ha småhund eftersom du inte haft det själv.

Men ja sorry du kanske gått och inspekterat hur mycket chihuahuavalpar kissar och bajsar.
Nu är du bara jävligt dum.
[/QUOTE]
Nej jag är inte dum men jag har haft småhundar sista åren och jag kan lova dig att det är verkligen inga pölar att tala om där.
 
Nu är du bara jävligt dum.
Nej jag är inte dum men jag har haft småhundar sista åren och jag kan lova dig att det är verkligen inga pölar att tala om där.
[/QUOTE]
Men det är ju fortfarande inte storleken. Det är att det är kiss och bajs, att han kan behöva ta det. Jag tänker att han är en helt normal funtad man så inte går han förbi om hunden skiter på golvet liksom. Det spelar ingen roll att det inte är som en skotsk hjorthund i storlek, han måste ju ta det ändå.

Och jo, min man hade en liten hund (som jag bodde ihop med), min mamma har, min syster har, min andra syster har.. små hundar alltså. Bara inom närmaste kretsen liksom. Jag har själv inte haft liten hund.
 
Det påstår jag inte men jag påstår att om man inte vill ha hund ser man många problem som man inte upplever med barn.

Men om man ser så stora problem med hund i hemmet som man både slipper betala för, aktivera, träna och allmänt sköta så kanske man klämmer ur sig det när ens blivande sambo berättar att de ska köpa hund i framtiden.

"Men du har ju hund, det är ju samma sak."

Jag tror du missuppfattat varför vi tar upp att hon har barn. Med barn blir man generellt MER låst, de låter mer, kostar mer, märks mer, kräver mer etc.

En liten sällskapshund i ett hem med flera barn lär knappt märkas liksom.
 
Men om man ser så stora problem med hund i hemmet som man både slipper betala för, aktivera, träna och allmänt sköta så kanske man klämmer ur sig det när ens blivande sambo berättar att de ska köpa hund i framtiden.



Jag tror du missuppfattat varför vi tar upp att hon har barn. Med barn blir man generellt MER låst, de låter mer, kostar mer, märks mer, kräver mer etc.

En liten sällskapshund i ett hem med flera barn lär knappt märkas liksom.
Tycker du. Men en person som inte vill ha hund kommer tycka ATT den märks. Det är ju det som är grejen. Är det verkligen så svårt att förstå? Jag missuppfattar inte, men jag har inga problem att förstå att någon som inte vill ha hund ser alla möjliga problem med en hund i hemmet- oavsett vilka garantier som lämnas.

Och nu har han inte klämt ur sig det och att tjafsa om det lär ju inte lösa situationen heller liksom.
 
Tycker du. Men en person som inte vill ha hund kommer tycka ATT den märks. Det är ju det som är grejen. Är det verkligen så svårt att förstå? Jag missuppfattar inte, men jag har inga problem att förstå att någon som inte vill ha hund ser alla möjliga problem med en hund i hemmet- oavsett vilka garantier som lämnas.

Och nu har han inte klämt ur sig det och att tjafsa om det lär ju inte lösa situationen heller liksom.
Men poängen är att man unnar varandra det han vill inte ha en hund men ts högsta dröm är en hund.
Låt henne få sin hund.

Hade aldrig haft hjärta nog att neka min sambo något sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 788
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 569
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 358
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp