Samsovningsråd...

Sv: Samsovningsråd...

Usch vad jobbigt :( Det är hemskt när nattningarna inte funkar! Det är ju det jag är rädd för, att sabba nätterna och kvällarna som nu funkar hur smidigt som helst...

Min man och jag skall prata om det hela ikväll, vad vi vill egentligen.

Ni kan ju variera er lite efter tycke och smak? Jag hör till dem som tycker att det går finfint att vara lite inkonsekvent och det är först när något är ett ordentligt problem som det krävs mera fasta rutiner.

Precis det här svaret ville jag ha :D Typ, både äta kakan och ha den kvar :D. Har ni gjort så?

Ja, ibland flyttar jag eller mannen på sig och lägger sig i en annan säng om det blir för trångt, ibland sover vi allihop och ibland lyfter vi över barnen till deras sängar när det känns som om man behöver lite space. Det funkar bra för oss.

Åh vad skönt att höra. Det känns som vi kommer testa nån sån variant då kanske :bump: Ja förutom att jag och min man har svårt att flytta på oss (har inte hänt hittills iallafall)

Vi nattar Ailie i våran säng, sen brukar jag lyfta över henne i hennes egen säng när vi går och lägger oss (den står brevid våran). Oftast vaknar hon aldrig på natten, men om hon gör det så brukar hon bara smyga upp i våran säng och lägga sig mellan oss för att fortsätta sova.

Det funkar bra för oss och hon verkar inte det minsta förvirrad över att vakna i sin egen säng även fast hon somnade i våran. Men det är kanske för att hon är så van vid att vi lyfter över henne. Ibland händer det att hon vill sova i sin egen säng redan på kvällen så då brukar hon gå och lägga sig i den efter att vi läst saga. :)

Liknande trådar

Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 093
Senast: Blyger
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 166
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka