Sarm Hippique Ridstövel

remmis

Trådstartare
Hej hej!
Hur är dessa stövlar i kvalitet och är de snygga och sköna? Funderara på ett par lite mjukare träningstövlar... men vill inte köpa stövlar som håller 1 år...

någon som har erfarenhet?

Sv: Sarm Hippique Ridstövel

Jag gillar inte dem. De känns lite "plastiga" och är halkiga eller hur jag ska förklara. Iaf dem jag hade.

Jag tycker Mountain Horse har bättre läder i sina.

jag är jättenöjd med mina sarm hippique! Har haft dom i fyra år och dom ser fortfarande nästan nya ut. Och lädret blir bara bättre och bättre med åren. Mjuka och sköna, och på mina ben har dom väldigt bra passform. Kan dock tänka mig att dom är lite låga om man har väldigt långa ben, då dom är lagom höga för mig med korta ben.

Jag älskar mina Sarm Hippique stövlar!

De är de som sitter helt klart bäst runt mina ben och fot men det är ju högst individuellt.
Jag har ganska långa ben men de passar bra på mig :)

Har haft mina i lite mer än 1 år nu och de används 3-4 ggr i veckan vid träningar och de är inte slitna.
Varken ser eller känns plastiga föredrar dom framför mina gamla Cavallo och Levad stövlar.
Jag har ett par MH stövlar till vardas och de är ljusår sämre än mina SH.

ok... smaken är som baken alltså

så följdfrågan lyder.
vad ska jag välja för höjd jämnförelsevis mot det mått jag mäster från golv till knäveck? bör jag välja till flera cm? 1 cm? ingen?
sjunker de?
hur är stl i foten? har ni samma stl som i övriga skor eller är de större/mindre i stl?

Mina har sjunkit lite men inte så farligt...

Det står inget vettigt i mina stövlar SUCK! Står bara 38 600 xw-uk
Stl 38 vet jag och extra vida vet jag, men ingenting är 600mm? så det vette fasiken vad det betyder...

Jag har stl 38 i mina och jag vill nog påstå att de är som en normal 38.
Mitt ben barfota från golv till knäveck rakt från sidan är 45cm och när jag mätte stövlarna är de mätta bakifrån vid dragkedjan från golv (alltså klacken medräknad)till knäveck 46 cm men då har de ju sjunkit ngt kanske 1 cm just där?
Så de var nog 47cm från början?

Senast ändrad:

tusen tack för hjälpen.
med hjälp av deras tabell är det lätt att förstå vad som står i din stövel

38 är foten
600 är modellen
xw är i stl 38 enligt tabellen 44/40
44 i höjd, då klacken inte ska räknas in och 40 i omkrets runt vaden.

eftersom de är så mjuka och om jag tar i rätt vadstorlek så bör de ju inte sjunka ned så mkt tänker jag?!

Jag velar mellan EW 40 47/38 och EW 41 47/39

Ahh okej :)

Mina stövlar fanns i butiken att prova så jag har liksom inte brytt mig i vad det stått i dom :p

Men mina har som sagt inte sjunkigt så mkt och de är ngt stora i vaden men inte mkt...

Jag älskar mina. Nu efter 7 år så gick ena dragkedjan på en terrängträning men det skyller jag på att jag har lagt på mig lite ;)
Jag funderar på att köpa ett par till men då kommer jag välja ett par som är högre då dom sjunker några cm.

Hur mkt högre än ditt riktiga höjdmått på benet skulle d uvälja då?
jag mäter höjden till ca 47 cm...
hur mkt högre är utsidan än insidan? 5 cm?
Hu rär foten i stl? har du samma stl som vanligt?

Även jag har ett par som jag gillar:)
Ja ca 5 cm skulle jag tippa på. Tror mina har sjunkt 2-3 cm dom är också gamla ca 7-8 år.
Storleken i foten är normal skulle jag säga.

Nu tittade jag på en bild och dom har nog sjunkt mer.
32287494.jpg

När dom var nya fick jag skav i knävecket minns jag :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 543
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31