Sätta muskler i rumpan?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lolydodia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 470
Sv: Sätta muskler i rumpan?

Skritta, skritta, skritta.... Långturer ett par gånger i veckan ger vilken häst som helst ardenner-rumpa! :love:

När man ändå är ute kan man passa på att klättra också.

Samlande arbete ger också så småningom en fin rumpa.

Saigon skrev:
Skritta, skritta, skritta.... Långturer ett par gånger i veckan ger vilken häst som helst ardenner-rumpa! :love:

När man ändå är ute kan man passa på att klättra också.

Samlande arbete ger också så småningom en fin rumpa.
Jag har inte märkt att skritt gett sånt :D. Tyvärr.

Jasså? Hur långt/länge har du skrittat då? Är foderstaten rätt sammansatt så att den kan sätta muskler öht? Alla hästar jag haft har fått rumpor med linje i när man skrittar långturer ett par gånger i veckan! Det har gällt både såväl halvbloden som ponnierna.... Men det gäller ju som sagt att man har en foderstat som gör att de har ngt att muskla sig av. På svåra fall kan man ju ge ngt tillskott om de ändå har svårt för att muskla sig.

Se till att din häst får ordentligt med proteiner. Du kan träna hur mycket du vill, hästen sätter inga muskler om den inte får proteiner att bygga muskler med. Fri till gång på ett BRA grovfoder är billigast och bäst för hästen. Då slipper du lägga ut pengar på dyrt kraftfoder.
Hälsningar Ragnhild

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: Edla
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Blyger
·
Träning Fått tips om att fästa gummimatta på frambommen i transporten för att få min häst som skrapar när han blir frustrerad att sluta skrapa...
Svar
12
· Visningar
737
Hundhälsa Vår labbe stinker i rumpan. Har läst om analsäckar men han visar inga såna syntom. Han varken slickar sig eller åker kana på rumpan...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: Sannnu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25