Sätta resår i stövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TAphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 315
T

TAphoto

Går det att sätta resår i ett par läderstövlar med dragkedja? Jag har köpt ett par men de är lite för trånga i vaden och resår på sidorna om dragkedjan kmr att funka.

Hur mkt kostar det ungefär?

Sv: Sätta resår i stövlar?

Snälla vill ha svar! Vet inte om jag ska sälja dem annars! :D

knata in hos en skomakare och fråga, h*n kan ju svara på vad h*n tror och om det kommer bli bra!

Mellan 500 kr och 2500 kr har vi fått pris på (gamla tävlingsstövlar med högt affektionsvärde).

Gå till din skomakare och fråga vad just denne tar. Allt annat är bara gissningar.

Ja det går bra att sätta in resår på stövlarna. Det gjorde vi för många år sedan på mina måttsydda Cavallo för att jag skulle kunna ha dem ett tag till...utan att få blodförstoppning:D

Pris har jag dock ingen aning om, men mina stövlar skickades till Cavallo i tyskland via hästaffären vi köpte dem ifrån. Skulle även sätta in en kort 10 cm dragkedja högst upp så ville ha det ordentligt gjort av stöveltillverkaren.

Gå till en duktig skomakare och beskriv vad du vill göra så får du nog ett prisförslag:)

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: NilHe
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Zpunk
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
621
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022