"Say Amen ox" ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fuzeta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 108

fuzeta

Trådstartare
Hej, jag undrar om det finns någon som vet något om denna hingst?
Jag ska eventuellt betäcka mitt sto med honom, och när jag söker p hans namn, kommer ingenting upp:(
Är det någon som vet vad han gör/har gjort? Eller kanske har någon bild på honom, så skulle jag bli över lycklig:banana:

Sv: "Say Amen ox" ?

Hej!
Om du funderar pa att betäcka med honom har du väl lite info redan?
Han är en livmodersimp fran usa, e saud el ameer - halim el nefous. Egypt.
Han har tävlat lite distans (sök pa honom pa distanslistan.com där finns tva ritter med) samt startat galopp.

Den här infon fick jag när jag pratade med ägaren da jag var intresserad av en avkomma. Ring henne vetja :idea:

Jag har en avkomma efter honom en en 5 årig hingst som jag är otroligt nöjd med =) Vad jag förstår så lämnar han stort..min hingst är ca 154 cm och kommer stanna nånstanns på ca 157 cm.

Hej, och tack för svar:)
Jag har faktiskt inte någon info alls. Fick reda på att han fanns när jag kollade igenom hingstkatalogen för 2007.(arabiska fullblod)
Lite i sista minuten betäckning, eftersom det var tänkt att vi skulle få skickat från en hingst i Usa, men det blev tydligen inte så. Så vi kollade runt på hingstar som bor ganska nära oss.
Är det någon som har ett foto på honom? Skulle vara roligt att se hur han ser ut.;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 280
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 055
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022