Schabrak med mjuka klossar, någon som provat det?

Rie

Trådstartare
Finns på Rytatre & Häst i Lund och har nu även kommit i Hööks.
Det skulle vara intressant att höra om era erfarenheter.

Ligger det verkligt fast under sadeln utan att glida eller åka ner på manken?

Sv: Schabrak med mjuka klossar, någon som provat det?

en av mina elever har höö*s modellen och satt kvar hur bra som hellst..

jag har ett sådant tidigare. sitter jättebra. vissa schabrak har tendens att glida bakåt så att stropparna på schabraket dras åt ordentligt och tillslut sitter schabraket jättedåligt.

det på hööks har jag inte sett ännu men jag har beställt ett sådant så får man se vad det är för något det är dom säljer. :D

Det jag funderade på med dessa schabrak är om dom verkligen kommer passa? Stod och tittade på ett FULL och till vår Hoppsadel tror jag nästan att den är på gränsen för kort (bakåt då) just pga att klossarna gör att den sitter längre fram eller hur fungerar det?

det funderade jag också på. det schabraket jag har innan är det bara stoppat med extra foder. jag vet inte hur hööks ser ut...

passar det inte med klossen så får man klippa lite och ta ut den ;)

Hööks har mer än bara foder.. det är skumgummiklossar typ! Ganska stora och jag tror att tanken är att de ska sitta framför sadeln.. Men jag vet inte! *ler*

Är det dressyrvarianten hon har?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
137
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
434
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka