schabrak+täckesgjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare puff93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 106
P

puff93

om man ska rida barbacka och har typ helt nytvättade ridbyxor.
kan man då ta typ ett någotlunda rent schabrak ock en täckesgjord o sätta på hästen? eller åker det fram o tillbaka?

ja bara kom o tänka på detta:idea::angel:

Sv: schabrak+täckesgjord?

Jag har haft det så någongång. Men med vissa schabrak har de gått hyffsat bra ändå. Men vissa kasar bara :p

Det kommer inte sitta kvar särskilt bra skulle jag tro.

Red en gång när jag inte hade sadel med två schabrak, två fårskinnspaddar, täckesgjord på det och ett fleecetäcke över, allt gled bakåt.

Funkar hur bra som helst bara man drar åt gjorden rätt ordentligt. Jag har alltid så, vill inte skita ner ridbyxorna :p

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Honey07
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka