Schabrak/vojlock till manskapssadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pysen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 864
P

Pysen

Hej!
Vi har nyss fått hem våran nya(nya och nya) sadel,det är en armésadel,och har nu insett att våra vanliga vojlockar och schabrak är alldeles för korta,men vad har man egenntligen för såna till dessa sadlar?

Dessutom är ju sadeln ashård och våran rumvärmare är för liten:cry: finns det större?

Sv: Schabrak/vojlock till manskapssadel

westernpad, eller liknande, fast varför inte använda det som arme´n traditionellt använder: en ihopvikt grå yllefilt!!:)

Det kanske skulle gå att köpa en rumpvärmare till westernsadel och kränga på, jag har haft en manskaps och dom är helt hemska!!

jo men westernpaddar tycker jag inte riktigt passar(utseendemässigt alltså) och en filt fungerar visserligen men dom är ju så otroligt fula...

men hur sjuttsingen ser en sån ut då?har ju bara sett dom i hööks och dom ska ju sitta runt hornet har jag för mig?

De ÄR hårda, men ger ryttaren en bra sits. Jag säger som de innan, en filt eller en westernpad under. Det finns många olika färger och material så någon hittar du nog som passar.

kavalkad finns det ett märke som heter o de är lite längre än andra schabrak. Har själv ett hemma i dressyrmodell o det är mkt större än schabrak från ex hööks o börjes. Det schabraket passar iaf min 18 tums stocksadel (som är typ 58 cm)

ja det var inte för våran skull vi köpte sadeln utan för hästens...men det blir kasnke en så westernfilt kanske..

har dom nån hemsida då?

men en stocksadel dom är väl inte så långa??eller är dom det?

har en bild på stocksadeln

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1481819.html
Det syns nog tydligt att den är väldigt lång, typ för lång för det schabraket som är på bilden också. Schabraket på bilden är från hööks.Använder inte sadeln länge, hästen för bred. Kavalkad schabraket är köpt på www.sharpman.se . men har hört att det finns på ställen där det säljs mias. Jag har ju som sagt själv letat lite efter stora schabrak o har för mig att jag som du gjorde en tråd här på buke just efter det. Sök på stocksadel eller shabrak så kanske de hittar tråden. Jag har även använt western pad o även ihop vikt filt o det funkar bra

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 202
Senast: super
·
Utrustning Med fällningen fullt igång har jag sett vissa tendenser hos min häst att bli känslig för sadeln igen. Hon har ju varit väldigt förtjust...
Svar
15
· Visningar
1 495
Senast: Elektron
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 121
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka