Schabraktips - bilder!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PatzyP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 204
P

PatzyP

Måste verkligen investera i ett par nya schabrak - antingen är de jag har för korta eller har hel fel passform för den ny sadeln:cry:

Jag vill ha snygga allroundschabrak - gärna med kantband eller passpoaler i guld, men inget måste - i snygga stilrena färger. Helst naturliga "jordfärger" - ej skrikigt, eller klassiska färger (marinblått, vinrött m.m) Är inte gjord av pengar, så schabrak för 500+ går bort.

Så SNÄLLA bombardera mig med bilder och inspiration :bump:

Sv: Schabraktips - bilder!

Jacson har faktisk jättefina billiga schabrak, tjocka och mjuka! Jag har fyra såna, alla cremefärgade.... :p

Tycker Jacson, som Centaur skriver har snygga billiga schabrak.
Finns i flera färger! Går att köpa på Granngården Askersund i alla fall och så finns dom hos Lillhästen med www.lillhastenistav.se

Horse Saver är också fina, tjocka och bra. Har ett sådant, tror jag betalade 165:- för det. Mitt är marinblått med silverfläta men de finns i lite olika varianter och i flera olika färger också. T.ex. är nougat snygga! HS finns hos Kaias Hästsport www.kaias.se är inte säker de finns på webben men du kan nog ringa eller maila dit och fråga, för de har dom i butiken i alla fall. Bilder finns på www.kallquists.com

Och Mia´s har också många snygga schabrak med bra passform osv. I en drös olika färger! Hos Lillhästen kostar dom 280:- inkl. kantband
och pp tror jag. Riktigt trevliga schabrak med bra passform, håller form och färg bra. Har ett vitt sådant. Värt vartenda öre, absolut!
Men även HS är bra som sagt!

Skulle kunna tänka mig Jacson också men har inte haft råd/tillfälle att köpa något sådant än. Hade inte tillräckligt med pengar på Granngården sist. :p

säger bara mia´s :bow:

De kostar inte mycket mer än andra o du får själv bestämma färgkombination utan extra kostnad, kan helt enkelt inte bli bättre! dessutom håller dom färgen oavsett hur många ggr man tvättar dom :bump:

jag e såld=:love:

Japp. Mias verkar ju onekligen populära... Men hur "långa" är dem?

Shires, Jacson och Hansbo som jag har nu är för korta.
Horze och Hööks Showmaster har usel passform.
Det enda som är bra är ett Källqvist köpt på Hööks för typ 10 år sedan... Men de går väl ej att få tag på idag? Och ett Börjes med små gumminoppror på ovansidan - ligger perfekt... Finns ej kvar heller...

Så hur långt är Mias? Till en 17 1/2 " sadel?

För korta på längden? Har jag aldrig haft problem med, har du en ovanligt stor sadel?

Jag ska! :)
Tänkte faktiskt beställa ett från Lillhästen om jag ska beställa tömkörningsgjord därifrån. Var ju väldigt bra pris på dom, samt att de ser fina ut!

Jag tycker jättemycket om Mias och sånna har vi många av! ;) MEN nu på senare tid har jag märkt att de glider bakåt rätt mycket! :crazy: . Ja, jag har spänt sadelgjorden ordentligt och ja det är en sadel som passar hästen.

Köpte ett Global schabrak på Globen för 250 kr å det är så :love: .

Det var ju jätteläckert!!!

Vart köpte du det? Tänkte om utställaren kommer till EuroHorse i påsk...

Ja jag tycker att dom är jättebra vardagsschabrak. Dessutom ett av mkt få som passar min dressyrsadel, nästan alla andra har för korta och låga fästen.

Nej, inte ovanligt tror jag... Ovanligt små schabrak kanske? Sedan vill jag att schabraket skall sticka fram några centimeter framför sadeln... Hööks Schabrak är stora som hus, så så onormal är nog inte min sadel (M&N)

Det gör alla mina schabrak, både bak o fram... Vissa är nästan för långa tycker jag, 17" dressyrsadel...

Mias går ju alltid hem om man vill ha schbrak i medelklassen, håller sig bra i färg och form och går ju att få i princip vilken färg du vill.

Sjöhagen har tagit över HJs orginal, där kostar ett schabrak 300:- finns i allround med vanlig rund skärning baktill eller med urläcker fyrkantig. Dessa kan du också få i vilken färg som helst med valfritt kantband och passpoal. Håller sig super i form och färg för att vara så billiga, och ligger kanon under sadeln!!

Så Mias duger gott längdmässigt?

Var inne på Källquist sida, men de hade bara HorseSaver och Pessoa Schabrak... Älskar mitt utnötta Källquist-schabrak:cry:

Väntar med spänning på vem som såljer Global-schabraken:bump:

Långnos skrev:
Sjöhagen har tagit över HJs orginal, där kostar ett schabrak 300:- finns i allround med vanlig rund skärning baktill eller med urläcker fyrkantig. Dessa kan du också få i vilken färg som helst med valfritt kantband och passpoal. Håller sig super i form och färg för att vara så billiga, och ligger kanon under sadeln!!

Vad jag har hört så är de inte bra när det gäller hur de är utformade, sen den där "stroppen" som man sätter sadelgjorden igenom ligger alldeles för långt fram på nästan alla deras schabrak och typ "drar fram" sadelgjorden...

PatzyP skrev:
Det var ju jätteläckert!!!

Vart köpte du det? Tänkte om utställaren kommer till EuroHorse i påsk...

Köpte det på Globen, av tysken/holländaren som är mycket i Sverige nu, så han kommer nog till Gbg i vår! ;)

Då kanske man ska hålla sig i ett par månader då:d

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Lillstrumpa
·
Utrustning Iom nya sadelinköpet måste jag ju köpa nya schabrak. Kändes spontant som 'heeemskt tråkigt, veeeerkligen' :devil: Men NU börjar det fan...
Svar
14
· Visningar
1 530
Senast: WBanna
·
Utrustning Vet inte om jag är förrvirrad men, om det är så får moderator gärna sammankoppla min tråd till en annan som ett inlägg, jag har nyss...
Svar
5
· Visningar
1 583
Utrustning Jag ska beställa ett Anna Scarpati schabrak men har lite ångest angående färger. Ska ju välja färg på schabrak, kantband och passpoaler...
Svar
4
· Visningar
1 861
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka