• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 689
Sv: schampoo

Jag använder #1 All systems super cleaning schampoo, funkar jättebra på mina och luktar rätt starkt men gott. Men det beror väl helt på vilken ras katten är och vilken pälskvalitet den ska ha. Mina katter ska ha mjuk silkig päls, till skillnad från norska skogkatter t.ex..

Sen finns det massor av andra bra märken förmodligen, fråga i en välsorterad katt/hund-affär!

/Erica

Sv: schampoo

Beror på vad man har för avsikt med badet. Vill man ha silkig päls, eller mer textur? Framhäva någon viss färg? Eller vill man bara få katten ren?

Ska man "bara" ha en ren katt funkar något vanligt schampo, tex PCL, till alla pälsar. Är den fet i pälsen kan man börja med en förtvätt med utspätt diskmedel, och sedan två-tre omgångar schampo. Skölj noga, noga, mycket mer än man tror behövs. För att pälsen inte ska bli smutsig igen och inte tova sig använder man ett balsam, tex PCL leave in spray. Funkar som antistat och pälsglans också.

Är det utställningspreparering som gäller får man först fundera på vilken pälskvalitet katten har, och hur den ska vara enligt standard. en skogis badar man med ett schampo som ger textur, en ragdoll med ett som ger en mjuk och silkig päls etc.

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Asko
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 706
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
372
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 113
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår