Monifa
Trådstartare
Åh gud säg att någon här är bra på blockprogrammering och gärna är van vid scratch?
Jag sitter med ett ordspel där spelaren ska lista ut ett engelskt ord (book) och trycka på rätt bokstäver på tangentbordet för att få poäng. Problemet är att det är två satans O i book (och jag är för envis för att vilja byta ord
Är ju i uppförsbacke man lär sig och det borde rimligtvis gå bara att jag inte vet hur) vilket gör att när spelaren klickar på O flyttas båda O:na och två poäng delas ut. Men jag vill att ett poäng ska delas ut och att bara det ena O:et ska flytta sig så man måste klicka en gång till på O
Idag ser kodningen ut på första O:et såhär:
När o trycks ned
Ändra poäng med 1
Gå till x:-62 y:-103
Och andra O:ets kodning såhär
När o trycks ned
Vänta 5 sekunder
Ändra poäng med 1
Gå till x:33 y:-102
Vilket inte blir rätt, nu är det ju bara en fördröjning mellan flyttande av O:na inte att spelaren klickar på O igen som gör att spelaren får poäng
HJÄLP!
Jag sitter med ett ordspel där spelaren ska lista ut ett engelskt ord (book) och trycka på rätt bokstäver på tangentbordet för att få poäng. Problemet är att det är två satans O i book (och jag är för envis för att vilja byta ord
Idag ser kodningen ut på första O:et såhär:
När o trycks ned
Ändra poäng med 1
Gå till x:-62 y:-103
Och andra O:ets kodning såhär
När o trycks ned
Vänta 5 sekunder
Ändra poäng med 1
Gå till x:33 y:-102
Vilket inte blir rätt, nu är det ju bara en fördröjning mellan flyttande av O:na inte att spelaren klickar på O igen som gör att spelaren får poäng
HJÄLP!