Se databilden i tvn?

*tove*

Trådstartare
Är det bara en sladd som behövs för att kunna se datorn i tv:n?

Tänkte isf köpa en sån sladd i julklapp till min pojkvän.

Är inte så teknisk :angel:

Sv: Se databilden i tvn?

det beror som sagt på vad det är för något han har.

har han en platt-tv har han iaf en dvi/vga och troligen en hdmi (de tidigaste platttv hade inte hdmi)..

med vga/dvi för bild så behöver du därtill en ljudkabel, tele-tele eller tele-rca beroende på tv..

har han en nyare med HDMI så räcker det med en HDMI,då både ljud och bild går den vägen.. det förutsätter dock hdmi på datorn, och det sitter på hyffsat moderna datorer.

Oj, vad krångligt det blev :o.. Tvn är platt tv och väl ungefär ett och ett halvt år gammal. Och datorn en bärbar dator på ca ett år. Får väl se om jag hittar några papper på dom så får jag se om de går med HDMI. Kan ju inte direkt be pojkvännen om hjälp..

Vet du vad en sån kabel kostar ungefär?

2m HDMI finns för 149 på Game, ca 150kr dyrare på mer kända elektronikkedjor :)

Oj, vad krångligt det blev :o.. Tvn är platt tv och väl ungefär ett och ett halvt år gammal. Och datorn en bärbar dator på ca ett år. Får väl se om jag hittar några papper på dom så får jag se om de går med HDMI. Kan ju inte direkt be pojkvännen om hjälp..

Vet du vad en sån kabel kostar ungefär?
TVn har säkert HDMI (den lilla). En del laptopar har DVI-anslutning (den stora).
..%5Cimages%5Cproducts%5CC%5Ccbl-hdmi-dvi.jpg

bekymret här är att ljudet inte kommer med om så är fallet.. ofta (iaf ATI grafik) får man en HDMI adapter till som även får in ljudet i kabeln.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 993
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka