Se och göra i Sverige 2021

WS6

Trådstartare
Ge mig alla era bästa tips på roliga, sevärda äventyr inför kommande år! :)

I september 2020 besökte jag Fulufjällets nationalpark och Idre Fjäll. Helt underbar vandring!
Jag utgår från NV Skåne, så både långvägaturer med övernattning och dagsturer är av intresse! :)
 
Skurugata i Eksjö är fint.
Jag gillar Store mosse nationalpark, skulle kunna gå runt för hur länge som helst nästan. Och när man ändå är i trakten är Slättö sand värt ett besök.

Tack! Googlade och det ser sjukt härligt ut! :D jag behöver ett äventyr snart igen! ^^
 
I juni när grodorna sjunger på natten ska du till Österlen. Det finns en göl strax utanför Stenshuvud. Kontakta nationalparken om hur och när.

Lämpligt att kombinera med Ales stenar, Kiviks graven etc
 
Senast ändrad:
Om du gillar att vandra finns dels bergslagsleden och dels olika rundor vid tivedens nationalpark! Fin natur och i alla fall vid nationalparken så finns enklare boenden och tror man kan få hjälp med transport/mat och liknande vid behov!
 
Gillar man vandring men vill ändå ha lite närmare än Norrland kan jag rekommendera pilgrimsleden i Skaraborg.

Hör man av sig innan så är man välkommen in till mig, jag bor precis vid leden i Gudhem, så bjuder jag på lunch, middag, tältplats, dusch, bad i poolen, kaninmys eller vad man nu önskar. 😃
 
Ge mig alla era bästa tips på roliga, sevärda äventyr inför kommande år! :)

I september 2020 besökte jag Fulufjällets nationalpark och Idre Fjäll. Helt underbar vandring!
Jag utgår från NV Skåne, så både långvägaturer med övernattning och dagsturer är av intresse!
Cykla i Halland är himla trevligt, det finns dels fina leder (Kattegattsleden minns jag att nån hette) och sen många fina små asfaltvägar. Det går att ta med cykeln på tåget iaf en bit norrut säger mina cyklistkompisar i Skåne.

Vill du åka lite längre norrut skulle jag föreslå Tiveden, jättehäftig natur. Det går att bo över där och gå lite olika leder några dagar. Ännu längre norröver skulle jag föreslå Höga kusten. Har inte vandrat där själv men är väldigt sugen på det!
 
Ge mig alla era bästa tips på roliga, sevärda äventyr inför kommande år! :)

I september 2020 besökte jag Fulufjällets nationalpark och Idre Fjäll. Helt underbar vandring!
Jag utgår från NV Skåne, så både långvägaturer med övernattning och dagsturer är av intresse! :)
alltså har du sett UFO-momumentet i Ängelholm? ;)
 
Cykla i Halland är himla trevligt, det finns dels fina leder (Kattegattsleden minns jag att nån hette) och sen många fina små asfaltvägar. Det går att ta med cykeln på tåget iaf en bit norrut säger mina cyklistkompisar i Skåne.

Vill du åka lite längre norrut skulle jag föreslå Tiveden, jättehäftig natur. Det går att bo över där och gå lite olika leder några dagar. Ännu längre norröver skulle jag föreslå Höga kusten. Har inte vandrat där själv men är väldigt sugen på det!
Cykel funkar det också, dock går tåg fetbort i dessa tider!
Tiveden ska jag kika på!
Har bott 2år i höga kusten området så det har jag sett.. ;p där är fint!
alltså har du sett UFO-momumentet i Ängelholm? ;)
Haha nä.. Har jag missat nåt? 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp