Sv: se på hästbaken om protein brist?
jaba:
jo visst kan det spela roll, men hö t vi gav då kunde ju va 20 smbrpg eller kanske 80 ?? så det är ju fortfarande riskfyllt i mångas ögon. Och vi gav ju inga störe mängder breed, högst nåt kilo. De flesta här i tarkten kan typ inte mkt om foderstaer o tar inga anlyser. Men se bara på vad fina fjordingar det finns här i östergötland. När min hsät premierades så va det 7 i ringen, varav 5 fick diplom, alltså över 40 poäng. och jag känner ju till de flesta o de är inte änns hälften som tar analyser.(o en del har fått anlyser av leverantören men kollar ej på dem) Visst jag är för att ta anlys för det kan ju va så att det är toppenkvalite å då behöver man ju ej ge massa kraftfoder. men jag tycker ickså att det finns otroligt många som föder upp hästar i mindre skala o även tävlar med bra reslultat utan vidare foderstater.
Nästa år ska jag se till att vi köper ett o samma parti, helst från han vi köpte av nu i början av vintern, han tar analys o kör dessutom hem det till oss o hon har bra pris! det var ju tänkt vi skulle köpa av honom hela stallperioden men vi va kanske inte tillräckligt tydliga med om hur mkt vi behövde så helt plötsligt sa han att han inte ahde mer o sälja, att han hade lovat nån annan resten..Då vart det brått kan jag säga att fixa annat o då när jag fick tag på denna leverantör så sa han att han kunde ta anlys. Men sen när han kollade efter hade han ej så mkt balar så han tyckte det va onödigt med analys..