Se på TV via datorn i realtid?

vallhund

Trådstartare
Fjärrkontrollen har tappat kontakt med TVn, som nu är parkerad på Kunskapskanalen. Hade tidigare tillgång till 1 + 2 + 4 + 6. Har tänkt beställa Viasat men det lär dröja.
Tips o förslag?
Fjärrkontrollen reagerar med ljus när jag försöker byta kanal, har även bytt batterier utan förbättring.
Tips?
 
Många moderna tv-apparater går att manövrera, om än litet omständligt, med knappar eller mini-joystick litet diskret dolt nånstans på själva apparaten, ofta på nån kant eller på baksidan. Kollat...?
 
Kollat överallt, hittar inget. Bytt batterier i flera fjärrkontroller jag hittat, inget fungerar så jag får investera i en ny.
 
Fjärrkontrollen har tappat kontakt med TVn, som nu är parkerad på Kunskapskanalen. Hade tidigare tillgång till 1 + 2 + 4 + 6. Har tänkt beställa Viasat men det lär dröja.
Tips o förslag?
Fjärrkontrollen reagerar med ljus när jag försöker byta kanal, har även bytt batterier utan förbättring.
Tips?
Du har provat en sån där universallösning som att dra ut alla kontakter och sen sätt i dem igen? Vi har också viasat och det händer relativt ofta att fjärrkontrollen slutar fungera. Men drar man ur och låter allt starta om så fungerar det bra igen! :D
 
Du har provat en sån där universallösning som att dra ut alla kontakter och sen sätt i dem igen? Vi har också viasat och det händer relativt ofta att fjärrkontrollen slutar fungera. Men drar man ur och låter allt starta om så fungerar det bra igen! :D
Nu har jag testat det också, tidigare bara testat att dra ur elsladden. Ff bara kunskapskanalen. :grin:
 
Jag har inte Viasat nu, bara de kanaler man får genom hålet i väggen. 1 + 2 + 4 + 6 o Kunskapskanalen, måste ta hit parabolen o beställa Viasat igen.
Aha men då kanske det är så att fjärrkontrollen inte hänger ihop med Tv:n? Vi har två knappar på vår dosa, en som styr Tv:n och en som styr viasatdosan. Finns det något sånt på din fjärrkontroll?
 
Aha men då kanske det är så att fjärrkontrollen inte hänger ihop med Tv:n? Vi har två knappar på vår dosa, en som styr Tv:n och en som styr viasatdosan. Finns det något sånt på din fjärrkontroll?
Ingen aning, den har ju fungerat för att byta kanaler och stänga av/på i flera månader.
 
Detta har du säkert redan koll på men...

Hur stänger du av och sätter på TV:n nu? Har du en av/på-knapp på TV:n finns det ju ibland knappar för kanalbyte också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp