Bukefalos 28 år!

Sellnic på dräktigt marsvin

D

devilsdaughter

Mitt dräktiga marsvin har sellnic och jag ska vänta med att behanlda tills ungarna fötts. Någon som vet när man kan behandla ungarna?
 
Sv: Sellnic på dräktigt marsvin

Har du frågat på ifokus eller marsvinsnätet där du också är medlem? Tror dom vet bättre där än här!
 
Sv: Sellnic på dräktigt marsvin

Japp.. Fast på marsvinsnätet har de vatt ganska dött på sista tiden.. Veterinären verkar inte heller veta utan har bett oss ringa runt i sverige och fråga andra veterinärstationer om råd. Men dem vill inte ge ut någon information utan att se marsvinet först... Suck...
 
Sv: Sellnic på dräktigt marsvin

Roslags veterinärerna ska vara duktiga på smådjur vad jag vet, ring och fråga dom?! :)
 
Sv: Sellnic på dräktigt marsvin

Hej!
Vad behandlar du med?
Har idag fått tag i en veterinär som kan lite mer om detta och hon sa att stronghold kunde man behandla en dräktig hona med.. Såå lättad över att jag inte behöver vänta ut henne!
 
Sv: Sellnic på dräktigt marsvin

jag behandlar med Ivomec i 4 veckor, bara en vecka kvar. har behandlat förut med ivomec på dräktiga honor, utan problem, mellan skulderbladen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Elvasaga
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 003
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 193
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 775
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp