senskydd i hagen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare luxita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 935
L

luxita

Min häst har fått en spricka i griffelbenet, och är nu rekomenderad att gå med senskydd i hagen. Finns de några ni kan rekomendera att ha på hela dagarna?????? :confused:

Sv: senskydd i hagen

luxita skrev:
Min häst har fått en spricka i griffelbenet, och är nu rekomenderad att gå med senskydd i hagen. Finns de några ni kan rekomendera att ha på hela dagarna?????? :confused:

Jag skulle nog ha några heltäckande som täcker hela benet. Vet att eskadron har ett par med bra passform. dom är lite elastiska också

Jag har heltäckande i neopren i hagen, funkar bra! På sommaren har jag vanliga senskydd. Norton har bra skydd, billiga och ej så stela som Eskadron. Vanliga strykkappor funkar också. Vill inte ha så dyra skydd i hagen, för han gör slut på ett par i mnd typ.... :p Samma med boots

Centaur skrev:
Jag har heltäckande i neopren i hagen, funkar bra! På sommaren har jag vanliga senskydd. Norton har bra skydd, billiga och ej så stela som Eskadron. Vanliga strykkappor funkar också. Vill inte ha så dyra skydd i hagen, för han gör slut på ett par i mnd typ.... :p Samma med boots

Hmm. jag har några par i neopren men dom är mycket stelare än eskadrons??

Jaja. bara dom skyddar. och inte e i vägen så : )

Min fd. ponny fick griffelbens-fraktur och efter operationen hade vi på honom Eskadron skydd i hagen.
I samband med detta blev senorna inflammerade också.. så var uppmarksam!

Jag har dels använd heltäckande neoprenskydd. Skyddar bra, inga skav. Men de är VARMA och så suger de åt sig fukt (blir tunga).

Sen har jag haft senskydd, öppna fram i hagen med. Drog inte åt sig vatten, blev inte tunga, inget skav,s att bra etc. Jag har HAMPA skydd, finns hos Hööks och är billiga, men kanonbra (och hållbara! Mina är vita, inne på femte årets hård användning och kommer ur tvättmaskinen som nya, bara lite gulnade i färgen)

Håller med Alexandra_W; Hampaskydden är väl värda sina pengar. Mina har fått slita hårt och de är fortfarande hela och snygga!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
457
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna