Senskydd modell shettis

Emmah.S

Trådstartare
Söker som en galning efter senskydd till Lakej. Lånade b-ponnyns damasker under helgens träning och insåg att vi behöver senskydd då han slog i rejält under maratonträningen och vill inte veta hur det kommer att bli när han får skor.

Någon måste ju ha hittat senskydd passande dessa små för han är ju knappast ensam shettis som körs i detta avlånga land?! Har mejlat Globus, Ponnyprakt & Zolitas (stavning?!) om uppgifter på längder på deras "shettis skydd". Fler tips?!

Sv: Senskydd modell shettis

Hööks har små skydd, både senskydd och låga bakstrykkappor... Börjes har damasker passande shettis.

Jag har samma problem jag med! :bump:

Letar efter små skydd jag med till min shettis på 94 cm i mankhöjd. ruggit svårt! hon har itne särskillt långa ben och de skydd som finns i stl S är på gränsen till för långa.:mad:

Damasker har vi redan till honom med dom är tillverkade i neopren och bara förstärkta med läder på insidan, b-ponnyn har damasker med hårdplast på insidan men dom skyddar ju fortfarande inte mot hårda slag på senan. Hööks skydd är för långa....

:love: nedersta bilden, exakt vad jag är ute efter!!!

Senast ändrad:

Har också letat som en galning men har gett upp, han behöver det inte. Ville bara ha det till han när han hoppar.

Jag har senskydden på nillabjorns nedersta bild till mitt ministo på 84cm och de passar bra på henne. Något stora nedtill men hon har ganska tunna ben och höjden är inga problem! :laugh:

jag har inte börjat leta eftersom han inte har slått i sina ben innan men igår så gjorde han det när vi körde.ska bara försöka ta reda på om det är fram lr bakbenen.

Globus har ett par i neopren, förstärkta med gummi som sitter kanonbra på min shettis. Vet dock inte om de är tillräckligt skydd för att funka i maraton.

Där ser man hur olika det kan vara - på min sitter de som en smäck! Men vi motionskör ju bara så det kanske är skillnad på om man kör maraton och dänger igenom vattenhinder etc:)

Vi har ett par senskydd från Herve Godignon ( osäker på stavning) till vår shettis. Riktigt snygga läderskydd som verkligen är gjorda för shettis. Tyvärr ganska dyra ca 1000 kronor,vi fyndade dock på en rea. Vi köpte våra på K*ngs.

Ponnyprakt borde väl ha mini skydd? Annars har jag sett pyttesmå skydd och boots på Eko. :)

har du köpt dom på hööks ?? Jag har nämligen en shettis, som jag ska ha sydd till men har inte hittat några som passar ;) Han är 1,03 lång :laugh:

Ursäkta trådkapning ;)

Jag gick in på Robinsons och hittade ett täcke till fyndpris.
Undrar ifall någon vet vad 5´0" motsvarar i svenska mått ?
Mäter de hela täcket eller endast ryggdelen ?
Kan det motsvara ca 150 cm ?

Nån som vet hur man kan få veta/räkna ut det eller rent av vet :) ?

Aldrig använt dem så jag vet inte riktigt vad de är ;).. fanns senskydd inte i samma katalog om du bläddra vidare? UK sajter kan vara bra för ponny storlekar - många ponnier där

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022
  • Födda-24
Tillbaka