Bukefalos 28 år!

Separation från barnets pappa

Fridaespaña

Trådstartare
Hej alla, vet ej om denna tråd har hamnat på rätt ställe eller om den passar bättre i Senior men isåfall kanske någon snäll kan flytta på den.

Jag går just nu igenom en separation från min partner alltså min dotters pappa, vår dotter är nu snart 3 år. Han beter sig inte ok...
VI har under dom senaste 3 åren bott mer eller mindre på olika orter, jag flyttade upp till norrland från Bryssel där vi då bodde när jag var i 5 månaden och tyckte att det kändes bättre att få barn här. 2 veckor innan min dotter föddes var jag med i en bilolycka som i efterhand gett mig problem med en whiplashskada i nacken och en ordentlig bäckenproblematik. Detta samt att få barn med allt det innebär samt att leva på 2 olika orter har givetvis skapat enorma påfrestningar på vår relation. Men vi har hela tiden varit överens om att vi kan kämpa oss igenom detta. Kan tilläggas att jag ej varit helt nöjd över vår situation då jag hela tiden fått dra det tunga lasset med dotter, smärta och det känns som att det slutgiltiga ansvaret alltid läggs på mig. Jag har pratat om detta och han har lyssnat men jag upplever ej att jag fått någon större förståelse från hans sida.

Han har sedan i sommras betett sig avvikande och det känns som att jag hela tiden fått vara aktiv för att det ska finnas någon kommunnikation. Senaste månaden har han ej hört av sig självmant samt att han ej ringt upp när jag hört av mig. Jag skrev tillslut ett mail till honom och förklarade att denna situationen funkar ej för mig vi måste kunna prata. Han skriver tillbaka att han ej vill vara med mig längre och att han kanske träffat någon annan...

Jag är så arg ledsen besviken och det känns som någon precis kastat ut mig och min dotter i soptunnan... Han vill ej prata i telefon eller via skype utan det verkar som han bara totalt uteslutit oss ur sitt liv.
Kan en vuxen människa ens bete sig såhär???

Jag kan leva med att ett förhållande tar slut, att någon kan blir kär i en annan eller att känslorna bara tar slut men detta sätt att hantera det gör mig så sjukt ledsen och det känns som att jag vet inte vart jag ka ta vägen med alla känslor.... Vet ej vad jag vill, skriva av mig lite, kanske ngn annan gått igenom ngt liknande och kan ge pepp eller råd..
 
Ja, jag har varit med om att en karl beter sig så, typ, tyvärr. Det gör ont att inse att man missbedömt en människa så kopiöst. Kram!
 
Det gör bara så väldigt ont, hur tar man sig vidare ur detta? Jag bara gråter och gråter och vet inte vad jag ska göra för att slippa den ångest det skapar..
 
  • Gilla
Reactions: rtf
1. Andas.
2. Krama om din dotter.
3. Inse att det troligen var bäst som skedde, och gläds åt att du och din dotter nu kan skapa ett liv som är ert, på en ort där ni slipper flytta fram och tillbaka.

Pappans stöd verkar utefter vad du skrivit inte varit så särskilt stort hittills, och även om det är överjävligt nu, så tror jag att det blir lättare med tiden, när du har en person mindre att lägga din energi på.
Kram!
 
De flesta separationer är svåra med kommunikationen i början men ofta faller det på plats och blir bättre med tiden. försök hitta någon annan att ventilera med sålänge Kram
 
Tack alla ibland kan en kommentar på buke det som gör att det känns lättare idag. Jag har ett fint stöd runtomkring mig. Jag försöker tänkatt det är en förändring och att det är något positivt.. Lättare sagt än gjort. Har också börjat gå till en kurator för att kunna ventilera med någon som är objektiv i det hela. Tack för alla kommentarer det värmer ett brustet hjärta. Kram
 
Det gör bara så väldigt ont, hur tar man sig vidare ur detta? Jag bara gråter och gråter och vet inte vad jag ska göra för att slippa den ångest det skapar..
Det går över, den dagliga gråten alltså. Även om du inte tror det nu. En dag kommer när du tänker tillbaka på dessa tårar och tänker "hur kunde jag gråta över det aset? Fan, vilken tur att jag blev av med honom". För att komma dit behöver du gråta på och låta tiden ha sin gång. Det ÄR synd om dig. Kram!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 527
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 811
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp