Seven Day Mud away?

Zolimita

Trådstartare
Nån som testat? Man sprayar på hästen en gång i veckan och det ska göra så leran är lätt att få bort:confused: Låter ju fantastiskt om det funkar eller vill de mest tjäna pengar på oss hästägare som gärna handlar lite mer och därtill;) Finns bla hos Tah*rseware.

Sv: Seven Day Mud away?

Ja,det är som pälsglans,nyfiken bara om denna produkten är så bra som den utlovar.

De funkar, jag provade spraya bara på ett fram ben och jämförde sedan efter en dag i hagen.

Leran fastnar inte på samma sätt och ramlar av. Sprayan lämnar ett silikonliknande lager som gör de svårt för leran att fastna.

Trodde inte heller på den först, men de funkar på mina hästar i grisigt leriga hagar här i skåne.. Och förövrigt är de ett väldigt bra pälsglans överlag just för mina hästars toviga manar.

Senast ändrad av en moderator:

Låter som nåt för min häst som alltför ofta ser ut så här:

Img_1304.jpg

Ska absolut testas!

:rofl: hela flaskan går åt under en sprayning för att täcke hela hästen.. ohh herregud så skitig :P

Reklamen skulle kunna vara en sådan bild, totallerig och långhårig. På "med detta medel"-bilden har man en flott hingst som glänser i sommarsolen (redigerad bild, givetvis). Vore nåt tror jag.

Inget illa om din häst nu... ;)

Angående sprayen - låter ju jättefiffigt om man inte vill tvätta borstar vareviga dag. :)

haha.. vilken reklam alltså :) Hmm.. alla skulle springa och köpa den direkt.. haha..

du behöver som bara peta där du sprayat och skulle de lega lera ovan på så rör lätt och de trillar av och hästen är inte skitig under..

Kanske man ska prova då,är lite allergisk så det är ju inte så bra att stå och andas in lera varje dag.Och ja,mitt sto lerbadar varje dag:D
Men ännu är hagarna häruppe fyllda med snö och det är underbart att slippa leran:)

:rofl: hela flaskan går åt under en sprayning för att täcke hela hästen.. ohh herregud så skitig :P

Vadå, gör det? Alltså går det åt en hel flaska att spraya hela hästen? Isf blir det ju fasligt dyrt om man måste göra om det en gång i veckan :D

Fast man kan ju ta halsen då om man har täcke på så går det inte åt så mkt.

min tankevar att första behandligen om man verkligen ska spraya en hel häst med så mkt päls så går de en hel flaksa åt. Man måste ju som också komma ner på djupet ju annars fastnar ju bara eran där .

JAg sprayade på första ggr nu underhåller jag bara lagret en gång i veckan med tunt tunt lager.

Första gången var ena häste så skitig att jag splade av benen, men de andra borstade jag bara. Men klart att ju renare hästen är från första början är ju bättre. Dessutom fäster väl silikon ytan bättre ju renare hästen är första gången men sen när du ska forstätta spraya på sammaställe har den ju redan ytan färdigt

Hur känns pälsen efter att man använt sprayen? Blir den sådär äckligt hal som om man har haft på pälsglans?
Och blir manen hal och äcklig så att dte blir omöjligt att knoppa?
Hur är det om man sprayar under sadeln, blir det halkigt så att sadeln kan glida?

Några funderingar bara, annars verkar det hur smidigt som helst! :)

innan den hinner torka är de en lite oljigaktig yta typ, men efter att den torkat gänns de bara glatt. nej manen blir inte speciellt hal, inte så du inte kan hålla på med den, jag rykte manen efter att de legat i 2 dagar och de var inga problem.

har inte provat spraya under sadeln, men de tar väl mycket till innan något spray skulle få sadeln att glida. Benskydd och lindor rör sig inte något i alal fall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 872
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 027
Senast: Myzan87
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 301
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka