Sex månaders avstängning för Werth

Sv: Sex månaders avstängning för Werth

Märkligt uttalande hon ger ut.:grin:

Glad för att ha åkt fast för doping då hon ändå är gravid och skall inte tävla förrän 2012 typ.

Hon skall inte någonsin ut och tävla mer.

Och sådana där skall vara förebilder..Usch!!

AM
 
Sv: Sex månaders avstängning för Werth

Jag reagerade också på det uttalandet, men lite efterforskning visar att hon skyller på sin veterinär, som hävdat att medlet skulle vara ur hästen innan tävlingen. Att det sedan var ett medel avsett för människor gör ju inte saken bättre, men de flesta av oss litar väl på vår veterinär.

Så hon är nog snarare lättad än glad att straffet inte drabbar henne i praktiken. Sedan kan man förstås alltid diskutera ägarens skuldbörda i sådana här fall, med tydlig parallell till Sofia Kroon.
 
Sv: Sex månaders avstängning för Werth

Märkligt uttalande hon ger ut.:grin:

Glad för att ha åkt fast för doping då hon ändå är gravid och skall inte tävla förrän 2012 typ.

Hon skall inte någonsin ut och tävla mer.

Och sådana där skall vara förebilder..Usch!!

AM

Håller med dig helt, en katastof som förebild.

"jag ska ändå inte tävla och visste att jag skulle åka fast"

:eek::eek:
 
Sv: Sex månaders avstängning för Werth

Jag håller inte med om att det ska vara livstid på doping som många vill ha. Däremot är jag för kännbara straff (ekonomiskt och sportsligt) där man tar hänsyn till de omständigheter som finns i fallet.

Man kan inte kontrollera sin häst 24-7 och det är en milsvid skillnad från att medvetet dopa sin häst eller som det egentligen handlar om ge den medicin som har karenstid mot att den får i sig något olämpligt därför att andra klantat sig, tex foderhandlaren som råkade stoppa fel saker i sitt foder för några år sedan.

Sen tycker jag att det är värre att ge sin häst smärtstillande än som här lugnande medel.
Vi har andra idrottsmän som först åkt fast för doping och senare hyllats när de tagit mästerskapsmedlajer. Undrar hur det går för dessa personer om de vinner något stort mästerskap.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har beslutat vilka platser som ska arrangera VM i ridsport 2026. VM i distansritt avgörs i Al...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jessica von Bredow-Werndl slutade högst upp på pallen i lördagens världscupfinal i dressyr. Tvåa blev danska Cathrine Dufour och trea...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nyligen flyttade ett av Helgstrands riktiga guldkorn till Isabell Werth – och nu har Isabell Werths tidigare framtidslöfte fått en ny...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När världsettan Bella Rose gjorde comeback på dressyrbanan i förra veckan, efter över 1,5 års tävlingsvila, blev det seger direkt -...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp