Status
Stängd för vidare inlägg.
S

strumpan

Undrar om alla hästar måste vara shippmärkta?(vet ej hur det stavas)Fick höra i dag att så är fallet.
Någon som vet och var det i såfall står.

Sv: shipps

Man diskuterar ju om att det kanske kommer ngn regel som gör att alla måste vara chipmärkta, själv var det inget tvång på mina hästar men lät göra det i måndags å det tyckte veterinären var bra för min häst har absolut inga egna kännetecken som man kan använda som bevis om hon skulle bli hästnappad tex, så det skulle vara svårt att bevisa å få tillbaka henne i ett sånt läge.
Jag känner mig trygg när min häst är chippad för då kan ingen komma å påstå att det inte är min häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 021
Senast: Kilauea
·
Anläggning Vet inte om jag har lagt inlägget rätt, men handlar ju om gårdar. Vi har flyttat hem hästarna och jag undrar nu om man behöver ha något...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 980
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka