Shire med Fotskabb

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Emmi1980
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 742
E

Emmi1980

Jag behøver lite tips om behandling av fotskabb. Har ett shiresto som troligen har det och blir inte av med det. Går bort ett tag men kommer sen tillbaka. Har någon några tips och råd att dela med sig?
Tack på førhand Emmi

Sv: Shire med Fotskabb

Emmi1980 skrev:
Jag behøver lite tips om behandling av fotskabb. Har ett shiresto som troligen har det och blir inte av med det. Går bort ett tag men kommer sen tillbaka. Har någon några tips och råd att dela med sig?
Tack på førhand Emmi

Mitt enda tips är: behandla med Frontline.
(Surfa in på www.apoteket.se och sök på "frontline" om du vill ha mer info, medlet är egentligen till för behandling av fästingar på t.ex. hundar)
Det bästa är ju om du ringer till veterinären och rådfrågar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 380
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
154
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka