Shit! det finns något i min mage!

RIA

Trådstartare
trodde ju inte det sant igår när jag tyckte mig känna små buffar, å nu-helt utan förvarning så tryckte någon upp min mage 1 cm på ett ställe!

tror allt det finns en liten bebis där inne :love:

va läskigt det känns egentligen första gången man känner rörelser, tror ju man har en alien i magen :D

tim började kicka rätt så hårt från början men denna bebisen ger små buffar och verkar gilla höger sida bäst :p
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

ingen mer som kommer ihåg första sparkarna?
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Jag har bara de senaste dagarna haft någon som puffat på mig där innifrån. Jag har hört att det ska kännas som ett "fladdrande" i början, men det här är rena buffar. De syns inte på utsidan än (det har säkert inget som helst att göra med den extra vaddering jag har på utsidan *host, harkel*)

Alien-känslan har jag inte fått än, men jag myser och pappa bli alldeles lyrisk och kastar sig omedelbart på magen för att lyssna.
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

hade kännt lite men tveksam om de var rörelser eller bara gaser ;) Så en dag på jobbet på en fikarast hade jag underarmen emot högersida på magen och kände tydligt 5-6 "pickar" :love:
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Åh underbart :love:
Min lilla var en sån som tryckte mer än sparkade. Så plötsligt var hela magen på bara vänster sida... Det var SÅ coolt, och hennes lilla rumpa tryckte alltid upp under revbenen :love:
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

*kl*

nu är mannen min hemma från jobbet. la oss i sängen innan en stund å då kände jag bebisen sparka. så la makens hand på min mage å han kände också sparkarna :love:

men höger sida är fortfarande poppis att sparka på :p
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Jo jag kommer ihåg.. :love:

Jag kommer extra mkt ihåg hur det kändes att vara 155 cm och ha lika stor bebis i magen som alla andra... inte så långt mellan höftben och revben då om man säger = ½ bebis unde revbenen mest jämt :crazy:

Jag älskade att ha lille Melker med mig i magen! Det var mysigt att allitid ha honom med sig...

.......förutom när jag fick blodsockerfall i mataffärskön (lååång kö), likblek, fick lämna alla matvaror på bandet med en lam ursäkt o jaga ut ur affären m tunnelseende, ut i bilen och minns inget på 20 minuter... handlade inte där på 2 månader sedan :o
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Det måste vara en traktor.

(det var vad granngrabben önskade, fast han fick en lillebror)

:rofl::rofl:
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

åh, är vi lika långa? jag är också 155 cm lång (eller kort) ;)

fattar fortfarande inte det. tim sparkade inte en enda gång på mina revben, men sen så fick jag en gigantisk mage som lång utanpå kroppen så det var förmodlingen därför.

nu är inte magen lika stor i denna veckan som sist. så hoppa jag slipper en megamage.

skulle ha 16 december och mamma trodde jag väntade tvillingar i augusti pga storleken.

sedan så fick jag en kommentar av en tjej (mannens kusin) om att jag hade lika stor mage som när hon var höggravid och väntade sina tvillingar, då var jag i slutet på oktober :crazy:

så vill ha en liten söt kula denna gång om jag får önska, å mycket hellre en smäll på revbenen än att inte kunna resa sig själv från soffan :p
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Jag kommer extra mkt ihåg hur det kändes att vara 155 cm och ha lika stor bebis i magen som alla andra... inte så långt mellan höftben och revben då om man säger = ½ bebis unde revbenen mest jämt

Och var tusan ska MIN bebis få plats då? Jag som är bara 152 cm?:rofl::crazy:
Är i v 17 nu och har redan en tydlig bebismage (första barnet). Har känt lite buffar med:love:, men inget som syns/känns utanpå.
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Vad mysigt! Jag minns första sparkarna... det var en liten parvel som buffade när jag satt i sofan en kväll. Först fattade jag inte vad det var men sen förstod jag!
Jag älskade verkligen att vara gravid och jag kan sakna magen och buffarna än idag... :)
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Jag lade mig med magon mot min sambos rygg på kvällarna, då kände han också sparkar!

Två gånger har jag fått så hård kick att jag skrikit till och flygit upp. Inte för att det gjorde ont utan för att det kändes som en läskig alien. Eller en jättestor brax!
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

Det är lugnt! Jag har nyligt pressat ut bebis på 40+0 ur min 150 långa kropp :) Liten mage hade jag också. 1 cm under förväntat SF-mått. Det tog jättelång tid innan folk fattade att jag var gravid :D Typ de sista veckorna!

Men JÄKLARS vad ont det gjorde när han tröck under revbenen... Jag fick ångets när han tröck som värst. Jag tror att levern kom i kläm och det var det som framkallade de otroligt olustiga känslorna. Direkt han flyttade lite på sig så mådde jag som en prinsessa igen.

Men ut kom han utan problem, men lite liten! 47 cm och 3 kg!

Ha ha! Kul ändå att vi är fler korta tjejer som får barn :D Lite samhörighet känner jag ju ändå :angel: Tänk de som har 2-3 dm till att klämma in ungen på, vad klagar de för? :rofl:
 
Sv: Shit! det finns något i min mage!

mmm det var tider det! Det kändes som om någon petade på mig på insidan.
Idag sparkade plutten så hela magen for åt alla håll och kanter. Det såg skitskumt ut! JAg skyndade och hämtade Kameran, men då hann den så klart sluta. Jag tror den ligger med huvudet upp under mitt revben på höger sida så ibland när den sparkas hårt skallar den mig upp i revbenen ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 180
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 148
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp