´shortchaps och ridskor?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Daizy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 838
D

Daizy

Ska tävla unghäst på lokal hopp tävling i helgen vilka regler gäller där får man rida med shortchaps och ridskor. Är ju lite varmt med stövlar... någon som vet???

Sv: ´shortchaps och ridskor?

du får ha chaps o skor, men utan fransar..:P

Daizy skrev:
Ska tävla unghäst på lokal hopp tävling i helgen vilka regler gäller där får man rida med shortchaps och ridskor. Är ju lite varmt med stövlar... någon som vet???

JAPP... PÅ LOKALTÄVLING FÅR DU DE OM DE GÅR I SAMMA FÄRG OCH INTE HAR FRANSAR.....

Vad jag förstått så är kravet på ridstövlar helt släppt inom hoppningen nu, så du kan ha jodhpurs + shortchaps (utan fransar och i samma färg som skorna) ända upp i elit (?)-tävlingar.

Litenvit skrev:
Vad jag förstått så är kravet på ridstövlar helt släppt inom hoppningen nu, så du kan ha jodhpurs + shortchaps (utan fransar och i samma färg som skorna) ända upp i elit (?)-tävlingar.
dvs släta läderskor och släta läderchaps som blänker? en tvådelad ridstövel mao?

kan man ha mountainhorses tygridskor med snörning och mockachaps? (helsvart utan fransar)

Nej, det behöver inte vara släta läderchaps.
Sonen tävlar i mockachaps - hittills upp till regionalt - och det har ingen sagt något om. Minns inte heller att det var specifierat med vilka sorters chaps (förutom att de ska vara franslösa) det bör vara i TR.

ridskor med valfria shaps. Dom ska vara utan fransar och i samma förg som skorna. Det kan du ha upp till elittävling. Förut var du tvungen att ha ridstövel där, men den regeln har dom tagit bort.

Lycka till på tävlingen!:)

tack, men det är bara KM för min del om jag vågar! :)

ska visserligen skaffa grönt kort någon gång tror jag...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka