Sidnumrering i Word?

Dillan

Trådstartare
Jag sitter ensam hemma och kämpar med ett projektarbete som ska lämnas in imorgon och nu har jag verkligen kört fast. Eftersom jag inte har någon annan att fråga så vänder jag mig till er på buke.
Helst skulle jag vilja att sidnumreringen började på 1 på sida tre (första sidan och innehållsförteckningen ska inte numreras) men det verkar omöjligt så jag tänkte skriva sidnumrena längst ner "manuellt". Men hur tar jag bort de "automatiska" sidnumrena nu när jag har råkat trycka dit dem?
Hoppas att någon förstår vad jag menar. Känner mig som en stor idiot som inte ens klarar av att använda word.
Tack på förhand!

Sv: Sidnumrering i Word?

Inte omöjligt! Man lösa det så här med automatisk sidnumrering, men kan säkert finnas andra sätt också:

Infoga en sektionsbrytning precis i början av sidan med innehållsförteckningen och en i början av första sidan. På så sätt får du titelsidan, innehållsförteckningen och själva innehållet i olika sektioner. Sen dubbeklickar du på sidnumreringen på titelsidan, går in på sidhuvud/sidfot-menyn och kryssar i "Annorlunda förstasida" och raderar helt sonika sidnumreringen. Gör likadant på innehållsförteckningssidan.

Har du tur så börjar nu sidnumreringen på själva innehållet med '1', annars går du in på första sidfoten och dubbelklickar på sidnumreringen, går in i sidhuvud/sidfots-menyn och väljer 'formatera sidnumrering'. Där kan du sen välja 'Starta på:" och skriva 1 i den rutan. Så kommer sidnumreringen göra som du vill. :)

Jag dubbelcheckade med min engelska Word 2007-version när jag skrev beskrivningen, men jag vill minnas att man gjorde på exakt samma sätt i de båda tidigare versionerna, även om man hittar menyerna på lite olika ställen. Jag lämnar dock brasklapp för den svenska översättningen... :D

Sv: Sidnumrering i Word?

Det fungerade:banana: Tack så jättemycket:bow: det hade jag aldrig kunnat reda ut själv

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka