Signera digitala foton?

Spiteful Spirit

Trådstartare
Hur gör jag om jag vill sätta en signatur på mina digitala bilder - handskrivet alltså. En ritplatta bör vara inblandad, eller? Hur nu en sån funkar. Är det så enkelt som att det blir en bild med transparent bakgrund som bara är att lägga ovanpå fotot där jag vill ha den?
Hur vet man att den blir lagom stor i förhållande till bilden om den ska framkallas?

Tacksam för svar, jag har ingen aning om hur jag ska gå tillväga :P

Sv: Signera digitala foton?

Hur gör jag om jag vill sätta en signatur på mina digitala bilder - handskrivet alltså. En ritplatta bör vara inblandad, eller?
Njae, ritplatta behöver du inte pilla med just för den biten om du inte vill ha en av andra anledningar (t.ex. som alternativ till mus för att retuschera bilder).
Det enklaste sättet är nog att skriva din signatur med lagom bred svart penna på vanligt vitt papper, scanna i en vanlig flatbäddsscanner eller fotografera av i macroläge med din vanliga digitalkamera, lägga den scannade/avfotograferade bilden i ett nytt lager (överst) i bildbehandlingsprogrammet, och slutligen justera nivåkurvor/transparens så att bara signaturen (och inte den vita bakgrunden) framträder ovanpå bilden. Vill du inte ha signaturen svart utan kanske vit kan du byta färg på den i programmet.
Tänk på att skriva signaturen med lagom bred penna - för brett så ser det kladdigt ut, för smalt så blir det svårt att läsa och frilägga. Scanna/fotografera med hyfsat hög upplösning.

Sv: Signera digitala foton?

själv använder jag faststone photo converters watermarkfunktion, tycker den funkar smidigare och snabbare än photoshops macron/automation... plus att det oftare blir rätt.

gör din signatur i photoshop och spara den som png fil (sist jag kollade hade inte jpg stöd för transparent bakgrund)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För en dryg vecka sen så kraschade mitt minneskort i mobilen. Jag har backupat lite halvhjärtat då och då, men nu var det tyvärr ett tag...
Svar
0
· Visningar
458
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras... 2
Svar
23
· Visningar
5 965
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka