silikatfärg

fejko

Trådstartare
kan man ha det på innuti stallet? är det ofarligt för hästar som slickar på väggen?

Som jag fattat det så är silikatfärg ofarligt. Ren silikatfärg verkar vara att använda om man har "sten"väggar. Silikatfärg blandas till när den ska användas. Färdig silikatfärg brukar innehålla akrylat, vet inte om det försämrar egenskaperna för färgens "andningsförmåga".

Ingen fara måla på.
Går även att måla på kalkade stallväggar.

Stor fördel med att använda silikatfärgen är att man slipper måla om varje år. På med högtryckstvätten sedan är det rent.
Ett minus dock färgen är mycket dyr, men i längden toppen.

Som det kanske hörs på mig är jag ett stort fan till silikatfärg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: Sirap
·
Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 213
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 706
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka