silikonbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 376
V

vickan

är det någon som har erfarenhet av det? tycker att de verkar bra, och är sugen på att köpa ett men tänkte höra efter först!

Sv: silikonbett

det är Novabetten jag tänker på!:) vet du något om dem?

Jag har aldrig känt på eller ridit på ett själv, men jag har bara hört positiva saker om dom! Sök på forumet här och se om du kan hitta något! :)

okej. jag har sökt lite, men skulle vilja ha lite mer åsikter om dem! men tack för hjälpen!:)

okej. det är inte speciellt tjockt vad jag förstått? är det böjbart? vad betalade du för det?

finns det någon mer som har nåt att säga om betten?:)

Vad jag förstått är det helt böjbart, och även lätt att skära i. Så det ska gå att göra det tunnare om man vill.
Ryttare & Häst i Flyinge tar 625 för pessoat och 275 för tränsbettet.

jag har haft ett silikon bett till min kuse, när vi köpte honom så var han väldigt orolig i munnen, efter att ha tagit bort hans vargtand gick han fortfarande och tuggade på bettet(tre-delat bett) och gick snett med huvudet men så bytte vi till detta, och han blev mkt lugnare och finare i munnen! det är ju väldigt snällt i munnen mot hästen:)

Är väldigt smalt i mitten och helt böjbart. Mkt bra bett enl mig o nästan alla de hästar jag ridit på d. En har fått brännmärken i munngipan men hon är väldigt känslig, verkar fö trivas bättre med enkel ledat tunt tränsbett med fasta ringar. Men brännmärken gäler ju alla bett som inte är gjorda av metall, det är bara att hålla efter med ngn fet salva och alternera med mettall/bettlöst om så behövs så blir det inga problem.

okej, vad bra! ska nog ta och testa ett sådant då, verkar inte som att någon har nåt negativt att säga om dem!?

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 488
Senast: skiesabove
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka