Singel eller ej?

ainasoja

Trådstartare
Om man dejtar någon och har fortsatt kontakt med denna räknas man som singel eller är man i ett förhållande?

Jag har börjat fundera på vad jag egentligen är nu för tiden?!? Vi har träffats så kort tid så jag vet inte om jag skulle kalla det för ett förhållande men jag är inte intresserad av någon annan trots att det går flera veckor mellan gångerna vi träffas men nu har folk i min omgivning börjat ställa frågor om jag är singel eller inte och dom får ett nja som svar?!?

Det är ju ohållbart att lämna ett sånt svar det förstår väl alla?!? Jag är visserligen säker på att jag tänker spendera resten av mitt liv med honom och som tur är så håller han med mig annars hade jag fått skaffa mig en källare att låsa in honom i men hur som helst är jag singel, i ett förhållande, på väg in i ett förhållande eller är det ett nja?

Men sedan undrar jag också? Vad har folk med min civilstatus att göra? Är jag ett hot som singelkvinna när alla är så nyfikna? Varför vill mina ytligt bekanta veta detta? Dom vet inte om att jag dejtar honom ens så det är inte därför den frågan kommer.
 
Sv: Singel eller ej?

Folk är ju alltid nyfikna och intresserade av andras kärleksliv. Det är inte svårare än att det är en kul grej och man gläds åt att människor träffat någon som de mår bra tillsammans med.

När någon har funderingar som dig så brukar jag alltid fråga dem vad de skulle säga ifall någon okänd frågade vilken civilstatus de hade. Då brukar de allra flesta säga att de är tillsammans med någon, även om de inte är helt säkra.

Men om du inte vet och har svårt att för kategorisera vad ni är så tycker jag att du ska fråga honom vad han tycker och så får ni gemensamt komma fram till vad ni är. :)
 
Sv: Singel eller ej?

Varför är det ohållbart?

Enda situationen det spelar roll i är väl om du ev vill ligga med någon annan. I ett monogamt förhållande är det ju mest passande att göra slut med den andra först. Men det kan du väl göra även om du inte är helt säker på vad ni har?

Om jag inte vill svara på en sådan sak så svarar jag att jag är separerad helt enkelt. Vilket ju är väldigt flummigt svar, men eftersom ordet är lite laddat så brukar de flesta stanna där.

Jag hade även det som status på fb ett tag, då jag inte kände mig redo att vara singel "på riktigt".

De nära vännerna kan du väl förklara för.
 
Sv: Singel eller ej?

Om någon okänd frågade mig om jag är singel skulle nog svaret bli: Jag vet inte men jag träffar någon just nu som jag är intresserad av.
 
Sv: Singel eller ej?

Jag är inte det minsta intresserad av att ligga med någon annan än honom.

Singelstatusen på FB kvarstår dock för min del och jag hade bestämt mig för att vara ett tag då jag trivdes med det.

Undrar om det är jag som känner att detta är en laddad fråga eftersom jag avslutade ett 13 år långt förhållande förra året? Jag vet inte men jag känner mig "hemma" och är lugn, stabil och säker i mig själv efter att jag träffade honom.

Det känns så rätt att det kanske är därför jag själv börjat reagera på dom här frågorna.
 
Sv: Singel eller ej?

Jag har samma problem. Mellan mig och "pojkvännen" är det egentligen inget problem alls, ingen av oss känner ett behov av att sätta ord på vad "vi" är. Däremot har vi tvingats diskutera vad vi ska kalla oss inför andra och enats om att det nog är pojkvän/flickvän som ligger närmast till hands. Det är trots allt bara ord när allt kommer omkring. Det finns, tack och lov, inga regler eller krav på vad man ska ha/känna/göra för att vara "i en relation". I slutändan är det upp till var och en att avgöra det för sig själv.

Prata med dejten/pojkvännen och försök kom fram till något ni känner er okej med. Vad ni än kommer fram till behöver ju inte betyda mer än vad ni själva lägger i det.
 
Sv: Singel eller ej?

Jag behöver inte diskutera detta med honom, vi är så pass säkra med varandra och vet var vi har varann så för min del känns det inte som att det behövs. Men i dags läget kan jag påstå själv att vi är ihop även om vi inte är intresserade av andra.

Jag vill ha honom i mitt liv och han vill ha mig i sitt liv.

Jag får väl behålla min nja singelstatus tills allt faller på plats och känns naturligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 051
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 608
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp