Bukefalos 28 år!

Siri utan att använda hemknappen

Philosophia

Trådstartare
Vilka av iPhonemodeller är det som man kan använda Siri genom att bara säga ”Hej Siri”, dvs. utan att trycka på någon knapp?
 
Jag tror det är en inställning man gör. Så är det i alla fall på min samt på ipaden. Har en 8 SE om jag minns rätt.
 
Jag tror det är en inställning man gör. Så är det i alla fall på min samt på ipaden. Har en 8 SE om jag minns rätt.


Jo, så är det på min också. Men jag tror inte att alla modeller har det. Eller kanske det är så att alla nya modeller har det. Då är det ju en icke-fråga.
 
iPhone 11 pro
Står såhär i inställningar
8F698B3D-B3CA-496D-BA0D-4884837E5080.jpeg
 
Funkar Xs bra i kyla?

Jag har också en XS. Jag har nog inte utsatt den för några extrema temperaturer (rör mig normalt utomhus på vintern i södra Sverige, men är ingen vintersportare liksom) men jag tycker inte att jag har haft några problem när det varit kallare. Det har kanske hänt någon gång att batteriet märkbart laddat ur snabbare när det varit väldigt kallt, men inget som jag allmänt har upplevt som något större problem.
 
En följdfråga: Jag upptäckte att i min SE så får jag inte Siri att svara i högtalaren, vilket funkar både i min jobb-6s och i sambons 8. Är det min SE som är trasig eller saknar SE funktionen att Siri automatiskt svarar medelst högtalarfunktionen?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej Tänker kanske finns några här som haj på gäller sim-kort till surplatta och nått bra tips på vad ska välja. Jag inte ha ett...
Svar
9
· Visningar
283
Senast: Avalbane
·
IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
139
Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
324
Senast: Niyama
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp