Bukefalos 28 år!

Siri utan att använda hemknappen

Philosophia

Trådstartare
Vilka av iPhonemodeller är det som man kan använda Siri genom att bara säga ”Hej Siri”, dvs. utan att trycka på någon knapp?
 
Jag tror det är en inställning man gör. Så är det i alla fall på min samt på ipaden. Har en 8 SE om jag minns rätt.
 
Jag tror det är en inställning man gör. Så är det i alla fall på min samt på ipaden. Har en 8 SE om jag minns rätt.


Jo, så är det på min också. Men jag tror inte att alla modeller har det. Eller kanske det är så att alla nya modeller har det. Då är det ju en icke-fråga.
 
iPhone 11 pro
Står såhär i inställningar
8F698B3D-B3CA-496D-BA0D-4884837E5080.jpeg
 
Funkar Xs bra i kyla?

Jag har också en XS. Jag har nog inte utsatt den för några extrema temperaturer (rör mig normalt utomhus på vintern i södra Sverige, men är ingen vintersportare liksom) men jag tycker inte att jag har haft några problem när det varit kallare. Det har kanske hänt någon gång att batteriet märkbart laddat ur snabbare när det varit väldigt kallt, men inget som jag allmänt har upplevt som något större problem.
 
En följdfråga: Jag upptäckte att i min SE så får jag inte Siri att svara i högtalaren, vilket funkar både i min jobb-6s och i sambons 8. Är det min SE som är trasig eller saknar SE funktionen att Siri automatiskt svarar medelst högtalarfunktionen?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Jag kliar mig i huvudet. Det finns ju något som heter delsumma i excel. Så man kan räkna ut summor enbart på rader som visas. Dolda...
Svar
0
· Visningar
275
Tjatter Om du skulle beskriva ditt jobb genom att säga precis vad du faktiskt konkret gör och vilket resultatet blir, hur skulle det då låta...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 230
Senast: monster1
·
Hemmet Två frågor. 1. Någon som använder bakmaskin för att få hembakat färskt bröd till frukost? Hur fungerar det? Blir det bra bröd i dem...
Svar
17
· Visningar
824
Senast: MissFideli
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 211
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp