Sjalbärande, jobb och bajs!

nevin

Trådstartare
Idag har jag haft med lillen till jobbet, då pappa är i england och kommer hem inatt. Jag har burit honom i min Manduca, meitaien och ringjsalen. Allt har flutit på bra, han har charmat alla, och varit så underbar att ha med. Det har varit flera som frågar om sjalarna och det har varit väldigt kul att få vara en "ambassadör" för det jag verkligen brinner för.


Till och från jobbet tog vi buss, vi började kl 7 imorse, så det var jättetidig morgon som gällde, då bussen går halv sju. Hem kom vi halv fyra och då var både barn och mamma lite trötta på bussandet, så jag satte honom naken i lekhagen medans jag gick och kissade. Det blev tyst i hagen, så jag snabbar på lite och när jag komemr in ser jag ett fantastiskt bajsigt ansikte stråla av lycka mot mig!! Hade ingen kamera, så det blidde inga bilder tyvärr, men satan i gatan att et var bajs överallt...... Han hade en rejäl klutt under näsan, hela kinderna var fulla med bajs, nätet runt hagen var insmetat högt upp så han har ställt sig med det här med, hela mattan var bajsig, ben, armar och mage på barnet var skitigt....... Munnen var full i bajs med......



Duschade en jättelycklig liten herre, som mest bara garvade hela tiden..... ska tvätta mattan nu ikväll, leksakerna som också är bajsiga ska få åka maskin med........ vilken mysig eftermiddag.......


jag kan med rätta kalla mitt barn "skitunge" idag:)
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Haha vackert :rofl:
Hoppas mitt kräsmagade jag försvinner när jag blir mamma nu i veckan ;)
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Mysigt att du kan ha med honom på jobb! Sam bajsar inte heller gärna i sjalen, kanske är det fel ställning? :D
Min långsjal har åkt tvättmaskin idag så jag har ingen sjalhistoria att berätta!
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Bajs är ju lite sådär...men bättre om det är barnets egna bajs i alla fall. När lilleman var åtta månader stoppade han munnen full med hundbajs.:eek:
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Skulle det vara lika gulligt att komma hem o hitta sin sambo på det sättet?

Det var faktist bland det absolut äckligaste o vidrigaste jag läst, på vilket sätt är det gulligt att hitta en människa inkladdad i avföring ?

Förstår bara inte ???
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Som förälder så förändas synen på bajs, kiss, rapar, pruttar och andra "äckligheter" rejält.
Helt plötsligt har man full koll på sitt barns bajs schema. En rap eller jätteprutt kan smälta ett mammahjärta på nolltid...

Men visst, jag hade nog inte skrattat om jag hittat min son som TS.:crazy: Men efteråt hade jag garvat gott...:rofl:
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Jo det får man ju höra från en del, att man minsann inte ska säga något innan man SJÄLV har barn.

Tyckte dock att bajs i mun och överallt inte är vare sig gulligt eller något annat mysigt hade nog inte skrattat utan försökt glömma det så fort som möjligt.
Jag förstår att man har full koll på det som kommer ur sitt barn men att ha bajs i hela munnen är en annan sak-för mig i alla fall (det är inte att hålla koll).

Tycker att det är skillnad på att rapa (som ibland är ett måste för ett barn) och att kleta bajs i mun och hel matta o lekhage o ville bara veta vad som var mysigt/gulligt med det.
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Bajs är ju lite sådär...men bättre om det är barnets egna bajs i alla fall. När lilleman var åtta månader stoppade han munnen full med hundbajs.:eek:

Det gjorde Elis med. Han hade just lärt sig ta sig framåt, så upptäckte han en hundbajs på gräsmattan. Hela han var full, hela ansiktet och munnen *spyr*
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Är det på något sätt äckligare än sitt egna bajs ?

Kanske om hunden vore någon annans annars skulle det nog kvitta för mig...

Annars är hundbajs på gräsmattan äckligt om man kliver på det även för vuxna det liksom sipprar mellan tårna.
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Jag tar min egen knapp och svarar på alla era svar.



Jag kan lova att jag INTE skrattade eller tyckte det var det minsta "gulligt" när det hände, nu efteråt kan jag skratta åt eländet som det såg ut. Det som jag ler mest åt är dok sonens lyckliga flin när jag kom in och såg det! Bajs ÄR äckligt, och jag ville egentligen bara berätta om det för att det är så typiskt den här tiden med barn - man vet aldrig vad man kan vänta sig, det mest otroliga kan hända! Och jag tycker det är lite skönt att få dela det med andra föräldrar, som säkert (och som synes i tråden) varit med om liknande saker!


Om man som läsare i den här tråden är ute efter en diskussion om huruvida det är äckligt med bajs i munnen eller gulligt med bajs på samma ställe kan kanske hålla i tanken att den här tråden skapade jag för att lätta på hjärtat och möjligtvis få ett visst medkännande leende från andra föräldrar.


Jag är ledsen om jag låter ilsk, men jag orkar inte med fördömande kommentarer om att det här är något "man inte skrattar åt utan försöker glömma så fort som möjligt". Det var inte meningen med tråden alls.
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

nej jag ville mest ha svar från de som just verkar tycka att det är gulligt/gosigt på något sätt.. jag förstår nu att du inte tyckte det i alla fall :)
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Jag tolkade de svar jag fick som ett slags medkännande och igenkännande nickande, hade vi suttit IRL runt ett bord hade nog det sett ut så iallafall:). Sorry om jag lät grining, men jag hade nyss kommit från jobbet, hade huvudvärk och kände inte för att bli indragen i en diskussion om det är äckligt eller inte;)
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Jag har aldrig klivit på hundbajs så jag vet inte hur det känns, men jag kan ana.

Jag tycker nog inte det är någon skillnad, vilket bajs som än kommer i munnen. Om det så är sonens eller hundens. Men eftersom jag bara har tagit reda på det sistnämnda så har jag inget att jämföra med, ingen av mina barn har kommit åt sitt eget bajs (än :crazy:).
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Alltså inte för att vara sån, men det är nog ingen som tycker att bajs är gulligt. Men om det händer en olycka tycker man inte att ens bebis är äcklig. Bajset är äckligt men inte bebisen. Och handlingen kan vara gullig eller rolig fastän inte bajset är det.

Jag kan berätta att när jag kom hem från stallet häromdagen så var tuttarna fulla och ungen hungrig så jag matade honom. Han åt väl lite snabbt så när vi skulle rapa spydde han över min tröjärm. När vi ätit klart så bajsade han så mycket att det läckte ut från blöjan. Då tänkte jag att det är lika bra att bada honom. Så jag fyllde vasken och i väntan på vattnet klädde jag av honom och satte honom i mitt knä.
Det tog inte två sekunder så hade han kissat en jättepöl på golvet. När sambon torkat upp så började Sam bajsa. :rofl: Fyra gånger tror jag sambon torkade innan han verkade färdig. Då satte vi ner honom i vasken och booom så kom en slutfadäs på bajsen! Så det var bara att spola i nytt vatten, jag lät sambon bada Sam medan jag slängde mej i duschen!

Ha ha som jag skrattade åt hela händelsen!
 
Sv: Sjalbärande, jobb och bajs!

Till slut kan man faktiskt inte annat än skratta när det händer! Som du säger, det är inte bajset eller spyan i sig, det är bebisen och situationen som är skrattframkallande:rofl::rofl: jag kan tänka mig hur det kändes för sambon 4e gången han fick torka:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp