Bukefalos 28 år!

Sjuk katt, hängig och äter inte

DarkInNight

Trådstartare
Igår kväll insåg jag och sambon att vår katthona legat still i sin korg under hela dagen. Vi hade varken sett henne äta eller dricka under hela dagen.

Nog för att Tessy är en riktig soffpotatis/livsnjutare men nu är det något fel. Hon känns hängig och när jag bär henne känns hon nästan som lealös, hon som annars hatar att sitta i famn och brukar vara på väg ur varje sekund. Nu vill hon bara ligga och vila, vill inte gå, inte sitta :(

Vi har gett vatten i spruta och även lite kattmat utblandat i vatten. Sammanlagt ½ miniburk med kattmatsmousse och kanske ½ dl vatten. Det är svårt att ge några större mängder.

Veterinär är kontaktad och vi ska dit vid fem idag. Men jag är så orolig och tänkte kolla om någon har liknande erfarenheter av liknande symptom hos katt?
10 år gammal huskatt. Utekatt.
 
Sv: Sjuk katt, hängig och äter inte

Bra att ni kollar upp det hos veterinär, för det kan ju vara något allvarligt som behöver behandling, men det kan också vara en tillfällig infektion av något slag som gett feber.
 
Sv: Sjuk katt, hängig och äter inte

Det gick inte så bra.

Hon blev sämre så vi åkte in vid elvatiden.

Om jag förstod det rätt så var det förmodligen en blodsjukdom i grunden som kanske påverkade lever och njurar. Värdena var åt helvete, allihopa. Fanns inget att göra :'(

Faaan! Min fina underbara misse!
 
Sv: Sjuk katt, hängig och äter inte

Det känns så himla fel :(
Ingen misse att dela säng med, ingen som kommer och möter mig på infarten :´(
 
Sv: Sjuk katt, hängig och äter inte

Jag beklagar :(



Det känns så osannolikt, fel helt enkelt :(

Mina andra djur har jag ändå haft lite tid på mig att inse att stunden är kommen, men det här gick för fort. Jag förstår inte :(
Det känns inte rätt
 
Sv: Sjuk katt, hängig och äter inte

Det är hemskt när det händer, och än värre när det går fort.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 105
Senast: Skjøldur
·
A
Katthälsa Har en huskatt som kom hem till mig vid ca 7 månaders ålder, han är 4 nu. Enligt uppgift hade han växt upp hos en äldre dam med...
Svar
13
· Visningar
1 385
Senast: Atalantha
·
Hundhälsa Har jourtid klockan 17.00, så ni behöver inte fundera över detta. Behöver bara få skriva av mig och höra om det är någon annan som har...
2
Svar
23
· Visningar
2 835
Senast: Melli
·
Hundhälsa Hela familjen har varit i chock den senaste veckan. Vår knappt två åriga Kooiker tik gick från fisk till död på bara några dagar...
2
Svar
35
· Visningar
7 146
Senast: Eohild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp