sjukligt svartsjuk schäfertik!*råååd*

K

knastha_ez

Jag har en schäfertik på drygt 2½ år å jag har haft en hel del problem med henne... hotspots, magproblem, å nu har hon kronisk plasmom på tredje ögonlock, å pannus...

men det största problemet är endå att hon e så satans svartsjuk... vi har 3 andra hundar å 3 andra katter å lite smådjur... å hon tål inte våran äldsta tik så dom går inte ha i hop(finskspets) men våran finskspets hane går bra... å nu har vi fått hem en finskspets tikvalp (8 veckor) å dom fick nosa på varandra(pappa höll i lill valpen) å hon tvärhögg(från ingenstans) å träffade örat... had ekunnat sluta mkt illa... av katterna funkar 1 av dom ibland å ibland inte..(inte när vi klappat den elr så..) å om jag(som är ägare) kramas med nån.. pojkvännen... mors å fars så går hon på den andra...

vad kan man göra?*ledsen*

ser snart ingen annan utväg än att låta henne somna in.. :(
 
Sv: sjukligt svartsjuk schäfertik!*råååd*

vem är det som är chef egentligen? jag hade då inte tillåtit min hund att bestämma vem jag ska krama eller inte. leta rätt på någon duktig instruktör som kan hjälpa dig. det är nog inget fel på hunden, men hon har tagit på sig chefsrollen (nu ska du inte trycka ner henne i backen för att visa vem som bestämmer, det är mer komplicerat än så).
 
Sv: sjukligt svartsjuk schäfertik!*råååd*

Det är ett jättejobbigt problem.
Jag har liknande problem med vår tik och det
värsta är att jag vet att det är vårt fel att
det har blivit så.
Hon är dock inte aggressiv, men man kan se
att hon önskar katter och andra djur långt bort...
Jag reser mycket och kan även märka att när jag
kommer hem så är hon svartsjuk på mig och pojkvännen
och vill helst vara i mitten när vi kramas.
Jag kan bara hålla med ovan att du ska kontakta någon
som kan hjälpa er.
 
Sv: sjukligt svartsjuk schäfertik!*råååd*

okej min vovve är inte argsint annars å inte om jag å pojken kramas utan går emellan eller ställer sig på bakbenen mot honom.. men hon bits inte eller så men däremot tjuvnyper hon morsan ibland(som e på tok för vek mot henne..) åsså går hon på de andra djuren.. tack för rådet... men vi har ingen instruktör i närheten:S
 
Sv: sjukligt svartsjuk schäfertik!*råååd*

okej men... om jag inte trycker ner henne så fattar hon ju inte att hon gjort fel... hur ska jag göra då? jo jag vet instruktör vore jätte bra men har ingen i närheten tyvärr..:(
 
Sv: sjukligt svartsjuk schäfertik!*råååd*

då får du väl åka till någon instruktör. ring och hör med närmsta brukshundklubb. det går inte att beskriva hur du bör göra över internet...
 
Sv: sjukligt svartsjuk schäfertik!*råååd*

Håller med cillamuffins, kontakta en instruktör. Var bor du? Det kanske inte finns någon nästgårds, men någon borde ju kunna hjälpa dig...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp