Ska det vara så svårt att få tätt?

Magiana

Trådstartare
Mitt bevattningssystem ger mig gråa hår. Det har varit hur många problem som helst. Nu håller det inte tätt i skarvarna före backventilen och gängtejp löser det inte. Det här med vvs är uppenbarligen inte min grej, men är det någon som kan ge råd om hur jag ska få eländet att funka?
20180622_131541.jpg
 
Spontant tänker jag:
1. att lin borde vara bättre än gängtejp
2. skeptisk till att det är plastprylar som ska gängas ihop.
 
Mitt bevattningssystem ger mig gråa hår. Det har varit hur många problem som helst. Nu håller det inte tätt i skarvarna före backventilen och gängtejp löser det inte. Det här med vvs är uppenbarligen inte min grej, men är det någon som kan ge råd om hur jag ska få eländet att funka?
Visa bifogad fil 16393
I och med att det är plast så kanske gängorna blivit påverkade/slitna/skadade så att det inte kan hålla tätt.?

Prova att köpa en ny anslutningsdel?
(rinkaby rör är min bästa vän vad gäller rördelar)
 
I och med att det är plast så kanske gängorna blivit påverkade/slitna/skadade så att det inte kan hålla tätt.?

Prova att köpa en ny anslutningsdel?
(rinkaby rör är min bästa vän vad gäller rördelar)
Kanske. Lite märkligt bara att det blivit otätt helt plötsligt bara.

Synd att jag inte hinner ordna det nu på stört så jag får be om vattningshjälp kommande vecka.
 
I och med att det är plast så kanske gängorna blivit påverkade/slitna/skadade så att det inte kan hålla tätt.?

Prova att köpa en ny anslutningsdel?
(rinkaby rör är min bästa vän vad gäller rördelar)
Jag har letat på deras hemsida, men kan inte riktigt hitta det jag behöver.

Kanske bilden som är lite skev, men det ser väldigt snett ut där gängtejpen sitter mellan den svarta och metallbiten, ser ut som att den hoppat ett gängvarv på ena sidan.
Den var svår, men nu har jag fått den skarven tät. Den andra skarven är ännu inte tät men jag har slut på gängtejp nu.
 
Mitt bevattningssystem ger mig gråa hår. Det har varit hur många problem som helst. Nu håller det inte tätt i skarvarna före backventilen och gängtejp löser det inte. Det här med vvs är uppenbarligen inte min grej, men är det någon som kan ge råd om hur jag ska få eländet att funka?
Visa bifogad fil 16393
Det är inte gängorna som tätar i den typen av kopplingar utan där skall sitta någon form av gummitätning, det ser ut som den tagit fel gängor och kommit snett.
 
Det är inte gängorna som tätar i den typen av kopplingar utan där skall sitta någon form av gummitätning, det ser ut som den tagit fel gängor och kommit snett.
Nej, det är inte snett. Möjligen att det är det på bilden men inte nu. Jag tog bort gängtejpen och satte dit på nytt och sen funkade det att få tätt vid backventilen, men ovanför detta är det ännu inte tätt.

Jag har inte hittat någon info om att det ska vara en gummitätning där och det har varit tätt tidigare med bara gängtejp. Men det här meckandet med att försöka få det tätt får mig att slita mitt hår för det är inte enkelt direkt.
 
Min erfarenhet är att den typen av plastkopplingar inte går att få täta utan gummipackning som brukar ligga i kopplingen. Kollar själv (hatar plastkopplingar) innan jag köper så upplägget funkar med mina preferenser.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 236
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 581
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött
  • Hat
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp