Ska jag sjukanmäla honom hos FK?

jerseyko

Trådstartare
Rasmus blev magsjuk i natt så han är självklart hemma från sin dagmamma idag.

Ska jag anmäla honom sjuk hos FK? Ska jag ta ut VAB? (Är arbetslös men fick flytta en arb. interjuv pga han är sjuk) och imorgon kommer hans pappa att vara hemma ½dag för jag ska på en till arb. interjuv.

Sv: Ska jag sjukanmäla honom hos FK?

har du rätt att ta ut tillfällig FP så borde du ju kunna göra så eftersom du får avstå från "arbete" för att vara hemma och vårda honom..

Sv: Ska jag sjukanmäla honom hos FK?

Precis så tänkte jag oxå, men FK kanske inte gör de?

Äsch jag får sätta mig och ringa å fråga, kanske besöka FK hemsida kan ju vara bra...

Den tillfälliga föräldrapenningen ger dig något mindre än 80 procent av din sjukpenninggrundande inkomst. Om du är anställd beräknas ersättningen utifrån din arbetstid i dagar eller timmar. Är du företagare eller arbetslös får du ersättningen beräknad per kalenderdag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 831
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 633
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka