ska kaninen vara några dagar efter den fylt 5 månader

• Däggdjur
  • Trådstartare Trådstartare Decemberunge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 298
D

Decemberunge

om kaninen ska paras,ska hon paras när hon prick blir 5 månader eller kan det vara 2-3 dagar tills hon blir det ? eller ska hon vara några dagar efter hon blivit 5 månader

Sv: ska kaninen vara några dagar efter den fylt 5 månader

5 månader är väl ABSOLUT tidigast, oftast brukar man väl vänta till kaninen är minst 6 månader. Så kaninen måste absolut inte vara exakt fem månader eller liknande.

Det går bra från 6 månader upp till 11 månader. Kaninen ska helst inte vara över 12 månader / 1 år innan första kullen.

Personligen tycker jag att 5 månader är för tidigt.
Jag brukar vänta tills kaninen är mellan 9-11 månader innan jag tar första kullen.
Då vet jag att de har mognat tillräckligt.

vid 6-7 års åldern är det väll lagom

/alice

hoppas du menar 6-7 månader där va?

men förlåt,mitt fel ,måste ha varit trött när jag skrev det -.-

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Lyan
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
917
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈