Ska träffa dunderrasist behöver bibelcitat

I morgon måste jag träffa en totalidiot och rasist i jobbet. Tyvärr håller inte personen inne med sina åsikter utan försöker 'frälsa' mig. Jag har funderat på hur jag ska komma undan det hela men finner ingen utväg= måste stå ut. Tidigare har jag mest försökt tiga ihjäl diskussionen för jag har helt enkelt inte orakat ta den (personen är altså total idiot och går inte att föra ett samtal med). Förra gången vi träffades så talade jag om att jag ansåg att h*n hade fel varpå personen drar till med religionskortet.
"Islam är en mycket grymmare religion än kristendomen. Det står i kroanen att man får lemlästa mörda och våldta de otrogna."
Jag kontrade givetvis med korstågen och lite andra 'höjdpunkter' inom den kristna historien samt påpekade att samma saker står i bibeln. H*n la på retur att det finns i gamlatestamentet men inte i nya.Om mitt minne inte sviker mig så finns mindre trevliga passuser även i nyatestamentet (varför nu det ska spela någon roll kristendomen bygger ju på hela bibeln.
Så frågan är, finns det någon här som har några trevliga citat från nyatestamentet som är långt ifrån rumsrena?

Tyvärr kommer du inte lyckas ändra hans åsikter vad du än säger. Den enda som kan ändra på hans åsikter är nämligen han själv och tyvärr verkar han alltför korkad för att det ska hända inom överskådlig framtid. Jag skulle vara stenhård och vägra diskutera något som inte har med jobbet att göra. Så fort han börjar med något dravel skulle jag säga något i stil med "Jag håller inte med alls, så jag vill att vi återgår till arbetet. Jag vill för övrigt ha det här gjort så snabbt som möjligt för jag har extremt mycket på Att göra-listan idag." Upprepa det så många gånger det behövs. Ett snack med chefen kan vara på sin plats om inte detta fungerar.
 
Ta med hörlurar/hörselkåpor och så fort jobbet är gjort och personen börjar "prata skit" så på med lurar och du slipper höra, samt visar rätt tydligt vad du anser om det hela.... känns som att det är det enda som funkar på en sådan person, ingen större idé att försöka ge sig i diskussion med någon som beter sig så.:devil:
 
I morgon måste jag träffa en totalidiot och rasist i jobbet. Tyvärr håller inte personen inne med sina åsikter utan försöker 'frälsa' mig. Jag har funderat på hur jag ska komma undan det hela men finner ingen utväg= måste stå ut. Tidigare har jag mest försökt tiga ihjäl diskussionen för jag har helt enkelt inte orakat ta den (personen är altså total idiot och går inte att föra ett samtal med). Förra gången vi träffades så talade jag om att jag ansåg att h*n hade fel varpå personen drar till med religionskortet.
"Islam är en mycket grymmare religion än kristendomen. Det står i kroanen att man får lemlästa mörda och våldta de otrogna."
Jag kontrade givetvis med korstågen och lite andra 'höjdpunkter' inom den kristna historien samt påpekade att samma saker står i bibeln. H*n la på retur att det finns i gamlatestamentet men inte i nya.Om mitt minne inte sviker mig så finns mindre trevliga passuser även i nyatestamentet (varför nu det ska spela någon roll kristendomen bygger ju på hela bibeln.
Så frågan är, finns det någon här som har några trevliga citat från nyatestamentet som är långt ifrån rumsrena?
Har inte företaget en policy du kan luta dig emot? På vårt företag hade vi markerat direkt mot sådana utsvävningar.
 
Vi kan inte komma ifrån personen. Det enda vi kan göra är att meddela personens kollegor om hur h*n uppträder.
Besöket gick bättre än jag fruktat. En kollega var med hela tiden och det tog udden av de värsta delarna.
 
Hur ska företaget kunna göra något åt en person som är anstäld av någon annan?
I mitt fall hade jag som ansvarig för min verksamhet tagit kontakt med vederbörande och berättat att sådana samtal där människor riskerar att bli kränkta är ej tillåtet i vår verksamhet. Oavsett om samtalen kommer från kund, leverantör eller anställd. Med hänvisning till företagets policy för alla människors lika värde.
En gång kan man ha överseende men är problemet återkommande så hade jag tagit upp det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp