Bukefalos 28 år!

Skärmen sprack telefonen är nästan död :'(

Shaggy

Trådstartare
Den där censur hästen hade ltie egna idéer för sig ikväll och såg till att mattes telefon åkte åt helvete. Nu när den för sjuttitofte gången åkte i backen kanske med hjälp av ett hästben så sprack slutligen skärmen. Det är altså mycket hög tid att köpa en ny då jag knappt tar mig in i den här. Kommer jag in i den så funkar den utmärkt en stund men som sagt att låsa uppskärmen är ett helt företag som stundtals är helt omöjligt. Hur den nu kan fungera 100% ibland och sen bara stendö övergår mitt förstånd.
En idiotfråga först. Jag har ju endel appar hemma kan man flytta över den sparade informationen till en ny telefon? Hur går det med kontakter, sms, bilder osv? Nej jag har ingen säkerhetskopia i molnet och har noll koll kockosboll på hur man skaffar en sådan. Kan man skaffa en säkerhetskopia på sin egen dator?
Nästa fråga vad skaffar jag istället. Den jag har är en Sony Z1 compact. Den har som sagt hållit bra med tanke på hur jag behandlat den (bla närkontakt med stengolv). Den måste vara vattentät och ska ha bra batteritid (samma kriterier som förra gången). Helst inte svindyr med tanke på att jag är arbetslös för tillfället.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp