Skärsår på näsan!!

V

veronican

Hur lyckas de?? Igår upptäckte jag att min fröken hade skurit sig mitt på mulen, ett ganska djupt sår som nog hade behövt sys ihop om det sett färskare ut.

Kolla här
Sår på mulen
Snittet

Vad kan man egentligen göra med ett sånt eländigt sår? Spola med vatten får jag om jag är envis, har tvättat det med väteproxid men då får jag nypa om underläppen för att hon inte ska skaka vilt med huvudet, det svider nämnligen :(
Smörjde på den där salvan igår... aah vad heter den.. vit tjock som lägger sig som ett skydd när det torkat? Äh, fick låna lite sån av en i stallet, men idag var hon inte där så jag smörjde med min bakteriedödande salva som veterinären skrev ut när hon sydde ett sår i början på sommaren. Men all salva försvinner kvickt, näsan använder hon ju hela tiden... Orolig för inflammation....

Några bra tips från bukefolket? :bow: :bow:
 
Försöka hålla rent eller ringa vet för att höra om det behöver nitas ihop. Medlidande ja massor
 
Håll det rent med vatten eller koksaltlösning, använd inte socatyl nu (antar att det är det du har) det täpper igen såret som behöver luft för att kunna läka ordentligt.

På bilden ser det inte speciellt illa ut, men det går inte att bedömma hur djupdet är.
Ring vet och be den skriva ut pencilinsalva, om du inte har det hemma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp