Skaffa en katt till eller ej?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 714
B

Blondi3958

Jag sitter i valet och kvalet om jag skall skaffa en katt till :confused:
Så jag tänkte rådfråga er.

Det är så att jag har en 3 årig hankatt(kastrerad) och jag skall flytta till en lägenhet där han kommer att få bli inne katt(kommer att bo på 3:e våningen) han har fått gått ut och in innan.
Han kommer att få gå ut på en balkong som jag givetvis kommer att sätta hönsnät runt så han inte hoppar över.
Just nu så är jag arbetslös och kommer att vara hemma ganska mycket,men meningen är ju att jag skall få ett jobb snart och inte kunna vara hemma så mycket.

Min fråga är nu:
Skall jag köpa en kattunge som sällskap åt honom?
Det kommer i sådanna fall att bli en han katt som skall kastreras senare i livet.

Jag står i valet och kvalet så snälla hjälp :confused:

Sv: Skaffa en katt till eller ej?

Han har haft en kompis förr, men som tyvär blev överkörd :cry:
Men har även haft vänners katter på besök kortare stunder.Han verkar inte bry sig om dom, men det bli sällskap i alla fall

Det tror jag han kommer tycka är roligt. Speciellt om du är borta en längre tid. Jag kan sova borta nån natt utan att oroa mig nått nämnvärt, dom har ju varandra.

jag tror att det blir lättare oxå att vänja honom att vara inne om han får lite sällskap

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 083
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår