Bukefalos 28 år!

Skaffa valp eller ej?

Vad udda, aldrig hört om nån som haft ett kontrakt som specificerade vilka typer av husdjur man får ha, eller än mer vilka raser då! Kan iofs förstå hyresvärden, särskilt om de har haft tidigare dåliga erfarenheter..

Ja det är precis det han har. Så det är ju tråkigt. Tur för mig att det inte är en kamphund jag vill ha i alla fall :up:
 
Vi har också genomgående parkett i hela lägenheten. Alla tre valpar har i princip sagt till att de vill ut direkt från start.
Har jobbat 4-5 nätter per vecka med senaste valpen. Då har jag haft någon han kan sova hos :)
 
Är det nån som har tagit hem valp UTAN att ta semester? Då pratar jag om de som har möjlighet att jobba hemifrån förstås. Är det dumdristigt att tro att man kan klara av den första tiden med valp och jobba samtidigt, eller tänker man för mycket då?
 
Är det nån som har tagit hem valp UTAN att ta semester? Då pratar jag om de som har möjlighet att jobba hemifrån förstås. Är det dumdristigt att tro att man kan klara av den första tiden med valp och jobba samtidigt, eller tänker man för mycket då?
Någon måste ju vara med valpen...på nått sätt. Löser man bara så valpen inte är ensam och den känner sig trygg ser jag inget problem med att jobba. Våra hundar har då inte känt av att husse jobbar heltid. Eller jag halvtid. Men någon är alltid hemma.
 
Någon måste ju vara med valpen...på nått sätt. Löser man bara så valpen inte är ensam och den känner sig trygg ser jag inget problem med att jobba. Våra hundar har då inte känt av att husse jobbar heltid. Eller jag halvtid. Men någon är alltid hemma.

Att jag alltid ska vara för otydlig... Jag menade dvs inte att man lämnar hunden ensam, sjävklart. Helt enkelt menar jag att om man har möjligheten att jobba heltid hemifrån (tja, förutom nån timme hit eller dit då man ofc får ha valpvakt), orka med valpen och hinna med det som den kräver den första tiden så att säga?:)
 
Att jag alltid ska vara för otydlig... Jag menade dvs inte att man lämnar hunden ensam, sjävklart. Helt enkelt menar jag att om man har möjligheten att jobba heltid hemifrån (tja, förutom nån timme hit eller dit då man ofc får ha valpvakt), orka med valpen och hinna med det som den kräver den första tiden så att säga?:)
Det borde man orka. Om man kan leva med att få avbryta jobbet då och då för att rasta, torka kiss och bajs, rädda nått från valpkäftar osv. :angel:

De som köpte "norgevalpen" av oss jobbar heltid henmifrån båda två. Eget företag.
 
Är det nån som har tagit hem valp UTAN att ta semester? Då pratar jag om de som har möjlighet att jobba hemifrån förstås. Är det dumdristigt att tro att man kan klara av den första tiden med valp och jobba samtidigt, eller tänker man för mycket då?

När jag tog hem senaste valpen ville extrajobbet plötsligt att jag skulle börja betydligt snabbare än vad som egentligen sagts. Var hemma en vecka, sen fick han följa med till kontoret alternativt lämnas hos redan tilltänkta hundvakten (familjemedlem). Bortsett från ett par introveckor var det mest strödagar fram till att sommartiderna satte igång, så vi var ju hemma en hel del ändå. När det blev heltid följde han med nästan varje dag, var då 3-4 månader gammal.
 
Jag tog med två valpar till jobbet. :) Inga problem. Dom fick sitta i hage medens jag gjorde uppgifter de inte kunde vara med på. Att jobba hemifrån med valp borde vara lätt som en plätt. ;)
 
Kul att höra om era erfarenheter. Du kände inte @Tonto att det var svårt att hinna med valpens behov samtidigt som du jobbade så att säga?

Och ledsen för att jag hijackade tråden lite med min fråga, men det kanske var intressant för TS med förhoppningsvis.
 
Kul att höra om era erfarenheter. Du kände inte @Tonto att det var svårt att hinna med valpens behov samtidigt som du jobbade så att säga?

Och ledsen för att jag hijackade tråden lite med min fråga, men det kanske var intressant för TS med förhoppningsvis.

Nej det tyckte jag inte. Valpar måste lära sig att vila när vi vill att dom ska vila/ta det lugnt. Av och på knapp är väldigt viktigt gör mig.
 
Kul att höra om era erfarenheter. Du kände inte @Tonto att det var svårt att hinna med valpens behov samtidigt som du jobbade så att säga?

Och ledsen för att jag hijackade tråden lite med min fråga, men det kanske var intressant för TS med förhoppningsvis.


Ni är varmt välkomna att hijacka! Tyckte inläggen hade värde för mig också :D
 
Är det nån som har tagit hem valp UTAN att ta semester? Då pratar jag om de som har möjlighet att jobba hemifrån förstås. Är det dumdristigt att tro att man kan klara av den första tiden med valp och jobba samtidigt, eller tänker man för mycket då?
Jag gjorde det förra året. Hämtade valpen på fredagen, jobbade på måndagen igen och sedan full tid. Min valp var dock nästan 4 månader då, men jag tog med henne till jobbet, precis som med de andra hundarna. Inga problem, det gick jättebra.
 
Nu drar jag fram min egen tråd här igen. Tycker att en liten uppdatering är behövlig här. :D

Nu har nämligen det ofattbara hänt:

Sambon och jag har ställt oss i kö för en 2017-kull. Så eventuellt får vi hem en liten eurasiervalp runt sommaren nästa år O_o

Det märkliga i det hela är min reaktion. Jag pendlar mellan skräck och eufori. Antar att det är svårt för mig att smälta något jag har gått och fantiserat så pass länge. Nu blir det att lägga upp en budget och försöka spara så gott som möjligt. Känns som om man måste förbereda sig så mycket mer än vad jag tidigare hade tänkt mig, samtidigt som det hela i praktiken kan sluta med att vi står där utan valp.

Men, nu börjar väl äventyret. :bump::bump:
 
Nu drar jag fram min egen tråd här igen. Tycker att en liten uppdatering är behövlig här. :D

Nu har nämligen det ofattbara hänt:

Sambon och jag har ställt oss i kö för en 2017-kull. Så eventuellt får vi hem en liten eurasiervalp runt sommaren nästa år O_o

Det märkliga i det hela är min reaktion. Jag pendlar mellan skräck och eufori. Antar att det är svårt för mig att smälta något jag har gått och fantiserat så pass länge. Nu blir det att lägga upp en budget och försöka spara så gott som möjligt. Känns som om man måste förbereda sig så mycket mer än vad jag tidigare hade tänkt mig, samtidigt som det hela i praktiken kan sluta med att vi står där utan valp.

Men, nu börjar väl äventyret. :bump::bump:
Tjohoo! :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 423
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 831
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 275
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp