Skaffa valp

Smurfoff

Trådstartare
Vi ska kanske köpa en valp till sommaren, vi har 2 mellanstora hundar nu och vi vill ha en liten hund. raserna vi funderar på är kinesisk nakenhund, italiensk vinthund . det jag undrar är att jag bara kommer hem på helgerna och det är jag som vill ut och träna med hunden samt ställa ut m.m. kommer hunden gilla dom andra i familjen mer bara för jag inte är hemma lika ofta? jag har alltid velat ha en egen hund som tyer sig till mig. då det är min ide att skaffa en hund till då jag vill ut och träna med hunden .

Sv: Skaffa valp

Om du bara kommer hem på helgerna tycker inte jag att det är en så kul idé, vill du träna och så med hunden krävs det nog att en annan familjemedlem gör det under veckodagarna och du gör det under helgerna, då får ni ju dock komma överens hur ni ska träna, vilka kommandon osv. Att den kommer ty sig till de andra i familjen blir ju helt naturligt eftersom du bara kommer hem på helgerna, då kanske den ser dig som enbart en besökare istället :crazy: :D
Kanske vänta tills du gått ur skolan åtminstone?

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 464
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 620
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 717
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka