Måttbeställa stövlar

E

Express_Pearl

Har funderingar på att göra det eftersom det är så svårt att hitta stövlar som passar.
Har haft ett par med dragkedja i ungefär två år, dragkedjan har gått sönder inte mindre än 3 gånger per stövel. Aningens tröttsamt, så nu efter fjärde gången så blir det nya. Utan dragkedja. :cool:

Så, har mätt benen/fossigarna. Och runtom där vaden är bredast är dom 39,5 ungefär med ridbyxor+ridstrumpor. Ca 44cm hög, till knävecket. Har oftast 41 på fötterna i vanliga skor, och breda fötter. Brukar också ha svårt för att få ner själva foten i stövlar utan dragkedja, har visserligen aldrig hittat några i rätt storlek dock..:grin:

Har iaf hittat ett par som jag tror borde passa, det är en extra bred modell med hög vrist (lättare att få på?), finns med måtten 40 runtom och 44 höga. Och fotstorlek 41,3.

Kruxet är att de sys upp på beställning och går på ca 4000kr, och man får inte byta när man väl har fått stövlarna. Såå, kan man vara säker på att de passar om man mäter efter konstens alla regler?

Ska jag beställa och hoppas på det bästa eller hur ska jag göra, jäkla ben man har..:O
 
Sv: Måttbeställa stövlar

Alltså, dina mått är typ standardmått hos många. Leta lite så hittar du!
 
Sv: Måttbeställa stövlar

Varför går du inte bara till en ridsportaffär så kan dom ta dina mått och du kan sedan beställa ett par?
 
Sv: Måttbeställa stövlar

Vart på de som finns häromkring, i en sa de "Öhhh... Så stora har i inte inne...Öhhh.. Men vi får en ny last hit nästa vecka..Öhhh.. Kom hit då så kanske det kan ha kommit några.." Övriga har det inte funnits ett smack. :(
 
Sv: Måttbeställa stövlar

Jag menar att om du går in på en risportaffär och dom tar dina mått och sedan görs ett par måttbeställda stövlar av valfritt märke, dom kan göra vilka mått som helst, det är därför man måttbeställer om man inte hittar färdiga stövlar som passar;)
 
Sv: Måttbeställa stövlar

Ska ringa till dem igen och höra så får vi se, men just då när jag var där och frgade om hur man mätte så fick jag inget direkt svar. Vet inte om det var omständigt eller va det berodde på, men ska höra med dom igen.

Men någon som har erfarenhet av att beställa själv?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Utrustning Går det att måttbeställa stövlar utan att det kostar skjortan? Verkar vara hopplöst att hitta bra stövlar till små fötter, korta ben och...
2
Svar
20
· Visningar
2 552
Senast: Pancakes
·
Utrustning Hej! Hade tänkt att jag skulle köpa mig ett par nya stövlar eftersom de jag har nu (Arezzo, svart från Hööks) är alldeles för höga för...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: Lii
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp