Skäligt pris?

lisen

Trådstartare
Vad kan vara rimligt att betala för att få med detta vid hästköp?
* Ett mindre fint utetäcke som passar just nu
* Ett fleecetäcke
* Ett ihopplockat träns

Detta är sådant som ägaren inte anser sig ha nytta av när hästen säljs och som denna uttryckte att jag kunde ge vad jag själv tyckte för...
Vad är rimligt?

Sv: Skäligt pris?

Inte många hundralappar, fleecetäcke kan man få nytt fär 200 kr, träns för 150 och utetäcke för ca 500 spänn, så kanske 300-500 kr, mer om det är märkessaker.

Är det en bra köpare och du fått ut rinligt pris för hästen skulle jag skicka med det gratis.

Max ett par hundra!

Lite beroende på i vilken prisklass hästen säljs kan det kanske t.o.m. kan ingå i köpet.

Jag menar, hästen kostar 25.000:-, men du måste betala för halvdan, billig utrustning... ;)

Sist jag sålde en unghäst för 15.000:- så skickade jag med:

sadel, behov av lite lagning
2 st träns med bett o tyglar, varav ett var ett nästan nytt Mylerbett som hästen gillade
fleecetäcke
½ loksele som jag använde vid tömkörning och selvänjning

Tänkte mest på att hästen skulle få med den utrustning han gillade och var van vid...

Tack för alla svar!

Det är alltså jag som köper hästen om den går igenom besiktningen imorgon. Det är en tvååring som inte är allt för dyr.
Resonerade lite så att då det är äldre av saker av ingen vidare kvalitet så kunde jag ju ge 100:- per täcke och 100:- för tränset.
Svårt när säljaren säger att man får betala vad man själv tycker!

jag brukar skicka med ett par täcken och tar inte xtra betalt för det.
men max 300-500 spänn. mer än så är det säkert inte värt.
(inte utefter din beskrivning iaf)

Inte många kronor...
Som de har skrivit tidigare i tråden kan du köpa nya grejjer för några hundralappar...
Och, jag anser att ett ihopplockat träns, mindre bra täcke och fleccetäcke kan kvitta. Då skulle jag hellre lägga ut några extra "lappar" på ny utrustning!

Inte mycket. Konstigt att ägaren inte låter det ingå i köpet ;S
Men en hundring hade jag väl gett för det då.

100 kr, inte mer!

annars behöver du ju inte köpa med massa slita saker...
köpa nya grejer kan man göra för en billig peng. eller så spar man pengar till saker man verkligen vill ha.

en 2 åring går väl utan täcke!
ett fleece täcke kostar så lite nytt
och träns kan du ju köpa nytt.

Jag skulle max erbjuda 300 kr för det, men det enbart om det var ngt som jag tyckte att jag hade användning för. På din beskrivning låter det som att jag enb hade tagit emot det om jag fått det gratis. Men hade jag tyckt att grejjerna var användbara och ok utseendemässigt så hade jag max gett 300 kr som sagt.

Ingenting. Ville de ha betalt för det hade jag valt att köpa egna saker. Inga dyra gerjer ju

högst 100-200kr, beroende på märke och skick

som någon sa innan behöver en tvååring inte ha täcke, åtminstone inte om man vill ha en tålig häst när den blir äldre.
träns är roligare att lägga lite extra pengar på och få ett fint träns där delarna hör ihop från början

inget, vill hon skicka med det får hon göra det, annars köper jag egna grejer.
Flash förra ägare frågade om jag ville köpa till ngn utrustning men jag tackade nej då skickade hon med sakerna iaf, hur mkt grejer som helst!

Jag hade hellre köpt eget...

När jag köpte min häst frågade säljaren om jag ville att hon skickade med saker, jag sa "bara om du vill, men du behöver inte".

Jag fick 4-5 täcken, 7-8 schabrak, benskydd, boots, träns, reflexer, ridtäcken, lindor osv, helt gratis ;)
Och då var det inga jättebilliga saker utan eskadron, horseware osv...

Men iaf för min del, så hade jag hellre betalat för egna saker där man får välja märke och färg själv, än betalat för sånt jag kanske eg inte gillar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 467
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 992
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 623
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka