skällig hund

alazzi

Trådstartare
Min mamma klagar över att valpen är skällig. Har ni några tips på vad man kan göra?
Valpen är bara 9 veckor än så länge så det är en liten plutt.

Tag kontakt med uppfödaren och hör med henne/honom :)
Vad är det för ras på valpen? Vissa raser är ju tyvärr skälligare än andra....

Jo mamma har kontakt med uppfödaren men jag ville he lite av era erfarenheter.
Men det verkar inte som om ni har några råd att bidra med :confused:

Jag har aldrig haft en skällande valp...men om du vill få tyst på den så säg ett klart och tydligt NEJ!!Om den skäller. Försök sen att aktivera vaplen med något annat tex gå iväg och busa eller något annat kul.Man kan också gå till grunden med det och fråga sig VARFÖR vaplen skäller. I vilka situationer den skäller osv och sedan försöka förebygga det=)Lycka till me busen nu.....men var inte för sträng mot den utan gör allt på ett vänligt men bestämmt sätt :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 613
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: Nota
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 461
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka