Bukefalos 28 år!

Skatt vid flytt av fondsparade pengar

iNHALE

Trådstartare
Har en summa på nästan 25'000 som finns liggande i en sparfond hos Nordea. Pengarna är barn- och studiebidrag som mina föräldrar sparade under min uppväxt tills jag var 18.

Har i omgångar tagit ut pengar från denna fond för att betala bla körkort och har då fått skatta på de pengar som tagits ut.

Numera bor jag i Estland och är inte längre folkbokförd i Sverige. Men mina pengar finns kvar där och dem vill jag ju gärna ha! Därför undrar jag hur man bäst flyttar över denna summan till en estnisk fond/konto. Om det finns något sätt att flytta dem och slippa skatta (även om det inte lät bli mer än någon tusenlapp i skatt) så vore det att föredra, men i annat fall, hur fungerar betalning av skatt iom att jag inte bor i Sverige?
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 536
Senast: cherie
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 099
Senast: Marie_Ozzy
·
I
Hästmänniskan Jaha, det är nästan så att man allvarligt börjar fundera på att ta bort hästen istället för att hon ska hamna hos någon oseriös igen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 431
Senast: MiaS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp